Det kontantlösa samhället

Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1320193 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Det kontantlösa samhället
AKB har fått äta upp sitt uttalande. Men hon är inte ensam om den här uppfattningen. Jag bodde i Stockholm några år och maken till malligt folk får man leta efter. "Lantisar" är alla utanför Stockholm, även Sveriges stora städer. För övrigt kan man ju reagera mot termen "lantisar" som är ett nedsättande ord och kan jämföras med "blatte" t ex.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Cosmos.
Mer
3 år 2 månader sedan #1320479 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Det kontantlösa samhället
Det rekommenderas att man skall ha kontanter i reserv för en krissituation då kort inte fungerar.
Mer
3 år 2 månader sedan #1320481 av krokus
Svar från krokus i ämnet Det kontantlösa samhället
Apropå Stockholmare... Jag har svårt för de som står på fel sida i rulltrappan, eller ännu värre: de som står i mitten på rulltrappsteget och håller i båda rullbanden med händerna.

Är jag stressad och vill komma förbi, nä då går inte det! Då måste jag säga "ursäkta" och det innebär prata med främlingar, vilket är läskigt! 

Ja, ni ser... Vilka problem alltså! 
Mer
3 år 2 månader sedan #1320483 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det kontantlösa samhället
Mitt problem är att jag blir yr, när jag åker rulltrappa. Mardrömmen var, när jag skulle åka den långa rulltrappan med rullväska på Centralen i Sthlm för 12 år sedan. Jag undviker rulltrappor. Tror att MsTibbs har samma problem. Lantisar ska inte förvirra sig till storstan.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1320499 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Det kontantlösa samhället
Jag läste om en tjej i Korea som trilla in i rulltrappan. Typ locket längst ner öppnades. Ner där bland kugghjulen och mosades till döds.

(Kina inte Korea)

www.expressen.se/nyheter/kvinna-dod-efter-olycka-i-rulltrappa/

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 2 månader sedan by zoegas.
Mer
3 år 2 månader sedan #1320502 av Nissegossen
Känsliga personer varnas för zoegas förövrigt vad har rulltrappor för gemenskap med det kontantlösa samhället?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum