Nostalgisk

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1323660 av Fantasio
Nostalgisk skapades av Fantasio
Jag är nostalgisk och drömmer mig tillbaka til 70-, 80- och 90-talet. En tid när jag var ung. Kan väl inte säga att livet lekte på 80-talet, men på 90-talet fick jag mitt andra jobb och mådde bra.

Man gjorde sitt dagsverke, sedan hem och laga mat och kanske träna styrketräning eller löpning. Min barndom var rätt bra, men minns inte så mycket av 70-talet. På 80-talet var jag rätt ensam.

Allt som allt hade jag ett bra liv, det kan ingen diagnos i världen ändra på. Jag tänker ofta på de gamla tiderna. Helst skulle jag vilja ha ork att arbeta, men det går inte som mitt liv är just nu.

Tro fasen att man är nostalgisk när livet är som det är. Brukar du tänka tillbaka på det liv du hade som frisk?
Mer
3 år 1 månad sedan #1323661 av mopa
Svar från mopa i ämnet Nostalgisk
Villa, volvo, vovve, jag har haft ett vanlit liv. Men jag saknar det inte, Är ganska nöjd med livet jag har nu. Jag har iaf en vovve.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323688 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nostalgisk
Jag insjuknade så tidigt att jag knappt har haft ett vanligt liv.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1323697 av Hope
Svar från Hope i ämnet Nostalgisk
Jag är schizofren och då minns man inte sitt friska liv. Jag minns ingenting annat än massa minnen som går in i mina vanföreställningar som jag har aldrig varit frisk. På nåt komplicerat och invecklat sätt. Annars hade jag väl varit frisk! Det är vad min gamla psykolog sa till mej.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323736 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nostalgisk
Fantasio om du vill tillbaka till ditt friska liv borde du försöka göra dig friskare. Sluta röka, sluta dricka så mycket och sköta din medicinering. Du måste sköta din hälsa och inte förstöra den.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323823 av Richard
Svar från Richard i ämnet Nostalgisk
Skulle ibland vilja ha tillbaka 80- o 90-talen. Visst är det bekvämt med internet o all ny teknik, o det kanske var för att jag var frisk då, men det var annorlunda då, till det bättre...