Jag är inte empatistörd!

  • Hope
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1323952 av Hope
Jag är inte empatistörd! skapades av Hope
Jag kommer bra överens och får god kontakt med djur och barn sägs det. Folk blir förvånade att jag får så speciell kontakt. Har jobbat med både djur och barn. Men det är resten av människor som jag har feta problem med. Förutom vissa. Vissa säger att jag är empatisk och förstående och andra säger jag saknar empati. Vissa säger jag är för snäll, andra säger jag är elak, hård och vill bråka hela tiden.

Men en sak vet att jag är inte empatistörd som Zoegas skrev om mej igår. Jag är väldigt känslig, men det är pga den känsligheten jag kan känna empati med någon och då väldigt mycket. Men trampar man på den känsligheten tillräckligt många ggr tappar jag empati för det är pga den här känsligheten som jag känner empati därför försvinner empatin om man trampar på den tillräckligt många ggr.

Jo jag vet att jag måste skärpa mej och inte gå ut i krig med allt och alla på viska. Jag ensam mot alla er. Men jag är en krigare. Jag är den jag är.

Det som jag mera tänkte på att inte kalla andra för saker. Ni får gärna säga om det händer att jag kallar någon för olika saker att ni påminner mej så vänliga ni är att jag ska inte göra det att det är inte acceptabelt. Vilket det inte är heller.

Så jag är villig att försöka ändra på mej på den biten. Men behöver support för det. Jag har nästan alltid i mitt liv kallat människor för saker. Så det blir en tuff utmaning att ändra mej så jag behöver hjälp och support att jag verkligen ändrar mej på den punkten. En påminnelse när jag är för mycket med krig mot er alla. Skulle vara till stor hjälp.

Jag hoppas verkligen att jag kan ändra mej och inte kalla er för olika saker. Så jag behöver verkligen hjälp och all support som jag kan få.

Jag stod i Skatteverket och skrek som fan på dom som jobbade där och kallade dom för olika saker tex skrek jag "eran jävla fittor dra åt helvete"!

Sedan många vänner har försvunnit för att jag krigar för mycket och ska ha alltid rätt och säger alla jävliga saker man ska inte säga.

Men jag får iaf bra kontakt med djur och barn. Då tänker jag att jag borde kunna få det med resten av alla människor som finns. Jag förstår inte varför jag får så god och bra kontakt med djur och barn men inte andra. Jag fattar verkligen inte och därför tänker det är för ni är idioter och inte fattar ett skit. Men det är lugnt jag fattar och vet många ggr ingenting.

Men jag är iaf mej själv. Jag har inga fasader som många har. Jag är öppen och rak om var jag står, tänker och tycker.

*Peace*
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1323957 av Klanggedin
När man är ensam kan man känna att alla andra människor är emot en.. Kan tycka det är svårt att känna någon gemenskap på forum online.. Känslan av tillhörighet kommer främst från människor man träffar irl....

Sen kan jag tänka mig att du ha en väldigt stark bullshit detector. Tyvärr har de flesta bullshit på ett eller annat vis, och det beror på att man inte orkar att bry sig om allt och alla hela  tiden.. vilket man inte ska göra heller men det är en fråga om känsloreglering tror jag.

Men det kan också va svartvitt tänkande som gör saker till allt eller inget och allt därimellan räknas inte eller betraktas som fegt.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Klanggedin.
  • Hope
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1323958 av Hope
Svar från Hope i ämnet Jag är inte empatistörd!
Varför är du snäll mot mej? Är det ett trick?

Jo det är så iaf. Som du skriver. Jag vet inte. Det är väl gamla trauman. Även svartvitt tänkande. Bullshit tål jag inte. Det blir en del svårigheter. Tex jag tycker man ska säga som det är och inte ta omvägar eller låta bli att säga. Vore så mycket enklare då. Det blir problem när jag vet vad någon tänker och som säger eller gör annat. Det skapar problem. För dom säger men jag gjorde eller sa rätt. Vilket kan stämma men dom tänker inte rätt egentligen och därigenom kommer min respons. Att dom tänker fel. Men döljer det. Så jag tar det som bullshit. Jag tycker det är bättre att prata om saker inte stämmer.

Men jag ska försöka låta bli att kalla människor för saker. Det är nåt som jag tänker aktivt jobba med om mej själv. Det är så mycket min hjärna kommer till så jag arbetar aktivt med mej själv även när jag sover. Det är intensivt och hjärnan arbetar i högvarv. Annars hade jag fått sitta inlåst.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323959 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Jag är inte empatistörd!
När du har så god självinsikt borde du kunna jobba på dig själv och ditt beteende. Du får skärpa dig. Det ksn du. Du är bara slapp med ditt beteende.

Barn och djur kan inte försvara sig. De är de skyddslösaste du kan gå på.
  • Hope
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1323963 av Hope
Svar från Hope i ämnet Jag är inte empatistörd!
Amandara har du över huvud taget tagit dig till vad som jag skrivit? Min hjärna går på högvarv. Det är elakt intensivt. Som än tumör som inte ger sig hur mycket än man försöker gasa ihjäl det. Jag med andra ord är inte slapp. Jag arbetar med många olika saker. Jag har diagnoser narcissism, ADHD, borderline och schizofreni. Folk jobbar på högvarv för bara ha en diagnos tex schizofreni. Sedan även har jag varit med om olika former av övergrepp och våld sedan dag ett som jag oxå jobbar med. Det vet du själv hur svårt det kan vara!
Mer
3 år 1 månad sedan #1323964 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Jag är inte empatistörd!
Tar du neuroleptika? De stannar ner hjärnan.