The Passion of the Christ

Mer
15 år 2 månader sedan #179500 av Tikki
Någon här med kristen livssyn som sett filmen?
Mer
15 år 2 månader sedan #179502 av Nissegossen
Hej TIKkI, jag har kristen livssyn men inte sett filmen. Det lilla jag såg på trailern här nedanför, gillade jag inte...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 2 månader sedan #179504 av Ready
Svar från Ready i ämnet The Passion of the Christ
Jag har snarare en taoistisk livssyn. Jag har sett filmen och jag tyckte att den var bra trots att det var väldigt mycket våld. Jag minns speciellt scenen där Jesus trampar på ormen.
Mer
15 år 2 månader sedan #179505 av Ready
Svar från Ready i ämnet The Passion of the Christ

Nissegossen skrev: Hej TIKkI, jag har kristen livssyn men inte sett filmen. Det lilla jag såg på trailern här nedanför, gillade jag inte...


Har man mött riktigt elaka människor i sitt liv och dessutom ser hur dem tar hem spelet, så blir det lätt att man överger sin kristna livssyn. Fast ibland i mitt liv så har det hänt att jag drabbats av händelser som det känns som en högre makt har inblandning i, som om gud grep in. Men det har inte hänt så ofta.
Mer
15 år 2 månader sedan #179507 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet The Passion of the Christ
Länken stämde inte men det gör inget.
Jag har sett den i natt. Fruktansvärt våldsam. Förstår inte budskapet i den. Det mesta av filmen är tortyr av Jesus.
Mer
15 år 2 månader sedan #179509 av Nissegossen
Välj själv, för jag vet inte vad du menar...

www.google.se/search?hl=sv&q=The ... =&aq=f&oq=

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum