Medium, new age, det övernaturliga.

Mer
13 år 7 månader sedan #330173 av Saari
Jag har funderat på att söka rätt på ett medium eller liknande för att mina problem är mer av en andlig sjukdom än någonting annat.

Igår hade jag ett intressant samtal med en ur personalen på mitt boende om det övernaturliga. Hon berättade att hon mådde väldigt dåligt under en period utan att det egentligen fanns något orsak och att hon alltid varit en sökare, men ändå skeptisk. Hon berättade om att hon en gång var på ett möte med en liten grupp människor som utgick ifrån att man kan bära på en sorg som finns i ens blod, i ens gener. Man fick välja ut personer som skulle representera olika familjemedlemmar och de fick berätta hur de kände sig. Vad hon kom fram till är personligt, men jag blev väldigt intresserad av vad hon berättade.

Något annat hon och hennes mamma prövat var att åka upp till norraste norrland, där de fick lägga sig på golvet och en trumma slog i en takt för att man lättare skulle komma ner i en form av meditation. Man fick välja mellan att gå upp och kommunicera med sina vägledare, eller gå ner och leta reda på sitt skyddsdjur. Det lät också väldigt intressant och än en gång tänker jag inte berätta vad hon kom fram till.

Jag skulle vilja pröva något sånt här, uppenbarligen finns det möjligheter att pröva på. Finns det någon här som har koll på var man kan söka sig? Jag tänker fråga henne mer om detta, men jag vill gärna höra om det finns fler som prövat på någonting liknande och vad som hände.
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 7 månader sedan #330188 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Medium, new age, det övernaturliga.
Jag håller mig till att fylla min andliga tomhet med Jesus, han bor i mitt hjärta <3 och han beskyddar mig mot allt ont, även om jag får gå mina öken vandringar så finns han med mig hela tiden..

för att möta Gud;

gå ut i naturen, leta upp ett träd, lägg handen mot trädet och Vet att detta träd är skapat, av en Gud som startade allt en gång i tiden. frö - planta - träd.. frö - planta - träd.

på samma sätt med människan;

barn - medelålders - gammal.. barn - medelålders - gammal

det är livscyklar som Gud startat och som fungerar än idag ;)
Mer
13 år 7 månader sedan #330189 av Ready
Jag har besökt ett medium och det är givande även om man inte tror på det.
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 7 månader sedan #330243 av trance
Svar från trance i ämnet Medium, new age, det övernaturliga.
saari, din problematik verkar väldigt svår att sätta fingret på men hoppas inte för mycket på ett medium. det funkar oftast bäst om man är positivt inställd, men det beror på mediet i sig. vi är alla människor, och oavsett vi kallar oss terapeuter, medier, läkare eller bara medmänniskor handlar det om hur vi förhåller oss till andra och om vi tycker det är viktigt att finnas till för varandra.
Mer
13 år 7 månader sedan #330245 av Geta
Saari, du behöver kanske en ritual att samla din oro inom.
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 7 månader sedan #330296 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Medium, new age, det övernaturliga.
MEDIUM INOM NEWAGE[/url:2lefhifn]