frågespalt: fråga mormonen!

Mer
13 år 6 månader sedan #340813 av Zoidar

Sofia skrev:

Saara skrev: Sofia, hur kom det sig att du blev intresserad av den kyrkan?


Jag bad Gud att få veta sanningen, och då började missionärerna dyka upp.


Ja, men det innebär inte att det är sant. Det kan vara andra krafter som fick dem att komma. Tro inte för mycket på tecken och sånt, det felet har jag gjort. Lita på bibeln, där har du Guds ord, det är ett rent evangelium!

Anchored in Christ ✟

  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #340836 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet frågespalt: fråga mormonen!
Intressant tråd.

Är kvinnor "orena" vid menstruation? Får man inte gå på mässa (eller vad det nu kallas) vid den tidpunkten?

Nyfiken nu! :D
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #341005 av
Svar från i ämnet frågespalt: fråga mormonen!
Phoenix,

Nej, vi har inga orenhetslagar.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #341006 av
Svar från i ämnet frågespalt: fråga mormonen!

zoidar skrev: Ja, men det innebär inte att det är sant. Det kan vara andra krafter som fick dem att komma. Tro inte för mycket på tecken och sånt, det felet har jag gjort. Lita på bibeln, där har du Guds ord, det är ett rent evangelium!


Bibeln stämmer med Mormons Bok, och Den bekräftar Bibeln och förklarar oklara delar av Bibeln.
Mer
13 år 6 månader sedan #341039 av Lillan
Det är sant Sofia att inte någon tro egentligen accepterar sexualitet frånsett mellan kvinna och man. Vad händer den dagen du förälskar dig i fel person istället för rätt kön? Är du inte välkommen då längre? av tidigare skribent verkar det inte vara någon acceptans där heller. Att älska människor är tydligen förbjudet vart du än vänder dig.
Jag är av den åsikten att jag inte hittat någon religion som egentligen följer det den predikar, öppenhet och värme. De mänskliga sinnet och den predikade friden är bara för liktänkande hjärntvättade eller infödda.
Mer
13 år 6 månader sedan #341040 av Lillan
En mycket intressant tråd Sofia.
Jag vet för lite om just mormons bok för att fråga något alls egentligen som är direkt riktat om trosläran. Men jag har lärt mig något av denna tråden!