hur blir man av med satan.

Mer
13 år 4 månader sedan #353762 av unGod
känns mig terroriserad nu i flerar år utav satan och hans helvet.. visar sig i mina tanke ströningar, hallicar. och massa smutskastning.. så hur kan man bli av med satan igentligen???.. finns det nåt vapen man kan använda mot denna osynliga kraft. smite this shit. tycker hela min sjukdom är en manifestation av onska. som korumperar mig och förstör. hela tiden. blir aldrig frisk heller. så hur hindrar man onskan. och säg inte att man måste be till gud. eller jesus. för det där gör jag bara inte.. om gud bryr sig måste han döda satan i mitt liv.
Mer
13 år 4 månader sedan #353768 av Geta
Svar från Geta i ämnet hur blir man av med satan.
Vad har du för bakgrund eftersom du har sådana jobbiga tankar.
Är du uppvuxen i en sträng religiös miljö?
Mer
13 år 4 månader sedan #353787 av saara
Svar från saara i ämnet hur blir man av med satan.
Gud bryr sig om dig mayhem. Det bästa vapnet mot satan är faktiskt bön och i ditt fall FÖRBÖN.
Mer
13 år 4 månader sedan #353796 av unGod
Svar från unGod i ämnet hur blir man av med satan.

Geta skrev: Vad har du för bakgrund eftersom du har sådana jobbiga tankar.
Är du uppvuxen i en sträng religiös miljö?


nej jag är inte religöst uppväxt. det är min psykos sjukdom som är övermäktig och fuckt.. tror alltid att det är satan eller gud.. för övermäktigt för mig iaf.. jag blev troende när jag blev sjuk. kalla det tvångs troende kanske.
Mer
13 år 4 månader sedan #353804 av saara
Svar från saara i ämnet hur blir man av med satan.
Vad menar du med att du kanske blev tvångstroende?
Mer
13 år 4 månader sedan #353814 av Melun
Svar från Melun i ämnet hur blir man av med satan.
Att tanken på en Gud och kanske en satan alltid tycks röra vid människor starkt,
gör ju att man nästan inser att det inte bara kan vara ett tankemonster.
Utan kanske en verklighet som vi berörs av men inte känner.
Hade det INTE legat en verklighet bakom det, så hade ingen gjort så stor affär av det.