Kristna föräldrar agade sina barn av kärlek i flera år

Mer
13 år 2 månader sedan #363905 av Zoidar
Vad har hänt Melun? Tror du inte längre att Jesus är den som frälser?

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 2 månader sedan #363909 av saara
Melun, kristen är den som har tagit emot Kristus i hjärtat. sen finns det de som kallar sig kristna fast de kan vara bara namnkristna.

Jag får nästan intrycket att du upphöjer dig själv till Gud. Tror du att du är Gud eller har jag missuppfattat dig?
Mer
13 år 2 månader sedan #363916 av Melun
Min Gud är den Gud som är Jesus Kristus Gud.
Mer
13 år 2 månader sedan #363934 av Nissegossen
Min egen far slog mig bara en gång. Då var jag fem år och kommer inte längre ihåg varför han bestraffade mig. Han satt mitt i rummet på en matsalsstol och sade till mig att komma fram till honom och jag vart rädd och förstod inte varför. Jag fick dra ned byxorna och han kade mig över knäna och slog mig. Nog för att det gjorde ont alltid och jag skrek, men inte över att det gjorde ont utan av att jag blygdes över behandlingen.

Han och jag var inte såta vänner i tonåren och jag knöt ofta nävarna i byxfickorna och det var ibland så att smockan hängde löst hos mig!

Farsan drog sig inte för att slåss och i sin krafts dagar var han stor i storleken och det var under beredskapen under kriget så, att tre man mucka gräl med honom och han sade, först klippte jag den ene, sedan den andre så att de låg i kors och den tredje tog en lång omväg om mig.

Jag slog aldrig min far, men i vuxen ålder frågade jag honom, varför slog far mig den gången? -Jo sade han det står i Bibeln att den man älskar den agar man!

:mrgreen: Men i vuxen ålder läste jag detta i Gamla Testamentet; Om inte trädet bär god frukt längre piskar man den gamla stammen!!!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum