Han tänkte på dig

Mer
13 år 3 månader sedan #364785 av Potte-Boa Jösse
Hej saara, tack för svaret.

Jag har bett om att få ett tecken av Jesus och fått det. Men jag är ändå emot detta att det finns en utvald. Och vi är ju alla Guds barn inte bara Jesus.

Det jag inte vill göra det gör jag och det jag vill göra det gör jag inte. Varför är det så?

Dax att ta sig i kragen och sluta synda därför att jag själv vill det. Om nu Jesus tagit på sig all synd då menar väl Jesus att vi ska sluta synda?

Nu är det dax att göra det jag vill göra! Tänk att få vara sig själv. Jag dras mot det goda...... min väg......

kram
Mer
13 år 3 månader sedan #364789 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Han tänkte på dig
Potte-Boa Jösse,

Det jag inte vill göra det gör jag och det jag vill göra det gör jag inte. Det beror på ondskan som finns i oss. Vi kan inte bli av med den sålänge vi är människor.

Jesus vet att vi inte kan sluta synda. Inga människor kan sluta synda. Alla syndar. Men genom Jesus får vi förlåtelse för våra synder. Men givetvis ska man unvika att synda så gott det går.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 3 månader sedan #364797 av Potte-Boa Jösse
Det går väl visst att sluta synda! Ingenting är omöjligt.

Ingen är perfekt och även jag gör fel. Jag har säkert råkat säga något dumt till en vän men då har jag bett om förlåtelse till den vännen och inte till Jesus.

JAg antar att man kan be till Jesus om förlåtelse till människor man inte vet var dom är eller är döda.



Om nu Jesus verkligen tagit på sig precis all synd. Då finns det ju ingen synd kvar. Hur kan då människor fortsätta synda?
Mer
13 år 3 månader sedan #364801 av Geta
Svar från Geta i ämnet Han tänkte på dig
Det undrar jag också!
Är det inte orättvist att Jesus ska ta på sig alla synder om människorna
bara fortsätter att synda?
Mer
13 år 3 månader sedan #364808 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Han tänkte på dig

Potte-Boa Jösse skrev: Det går väl visst att sluta synda! Ingenting är omöjligt.

Ingen är perfekt och även jag gör fel. Jag har säkert råkat säga något dumt till en vän men då har jag bett om förlåtelse till den vännen och inte till Jesus.

JAg antar att man kan be till Jesus om förlåtelse till människor man inte vet var dom är eller är döda.



Om nu Jesus verkligen tagit på sig precis all synd. Då finns det ju ingen synd kvar. Hur kan då människor fortsätta synda?


Du har många frågor Pottis, jag har inte svaren. Jag tror det bästa du kan göra om du vill ha svar är att göra som saara säger att söka dig till Jesus och bibeln. Jag är övertygad att du kommer få de svar du behöver.

"'Du skall älska HERREN, din Gud, av allt ditt hjärta och av all din själ och av allt ditt förstånd" Det är mycket svårt att alltid göra det, jag skulle säga omöjligt, speciellt när man råkar ut för svårigheter i livet. Sen att alltid lita på Gud oavsett vad som händer, är också svårt att göra, och ingen människa klarar att alltid göra det. Det gör oss till syndare. Det är inte alltid vi ser våra synder, men synden finns där.

Jesus har inte tagit bort synden från världen, men Jesus tog våra synder på sig själv. Bryr man sig inte om Jesus, eller inte vill ha sina synder förlåtna, då blir det inte så heller. Jesus bar på alla våra synder, men han tvingar ingen att ta emot honom och det han gjort.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 3 månader sedan #364809 av saara
Svar från saara i ämnet Han tänkte på dig

saara skrev: Svar till Potte-Boa

Jesus var född som jude i ett judiskt land, så det går mycket bra ihop. det skall ännu komma en stor väckelse bland judarna och de skall då förstå att Den Jesus som kristendomen tror på är den Messias som de nu väntar.

Studera Jesus i Bibeln, be till Honom. Testa Jesus. Han säger i Bibeln på ett ställe ( hittar det inte just nu): Om någon vill göra Guds vilja så skall han förstå om denna lära är av Gud eller om jag talar av mig själv. DU kan be:Jesus ( Gud) om Du finns så bevisa det för mig. Ge mig ett tecken på att du finns, att du bryr dig om mig.
Världen ser ut som den gör därför att alla mänskor är syndare. Mänskosläktet har gjort uppror mot Gud. Sedan finns satan Guds fiende. Och han är hela tiden verksam med att förstöra livet för oss mänskor. Satan blev besegrad då Jesus dog på korset, men satan har ännu viss makt kan man säga. Han är besegrad men Gud låter honom finnas ännu, så Gud har inte dödat honom. Men han kommer att kastas i helvetet en dag. satan försöker få mänskor med sig till helvetet. Jesus vill ha mänskor med sig till himlen.

Bra att du låter inspireras av Jesus till att älska dina medmänskor. Lycka till!



Vi skall älska mera. Tro utan gärningar är död säger Jesus. :hjärta





"Människor begär tecken och under av mig - men det enda tecknet de kommer att få är Jonatecknet."

Menade han alltså att han skulle vara död (lite som Jona i valfiskens buk) och sedan uppstå igen ifrån de döda ?

Jonatecknet är ett av många tecken och under vi människor kan läsa om i bibeln. Att Jesus besegrade den eviga döden på korset.
Det är väl ett mirakulöst och ofattbart under.

En tolkning kan ju vara att man inte ska begära tecken och under av Gud, för att han ska bevisa hur allsmäktig och kraftfull han är. Att ropa efter tecken, under och mirakel är alltså detsamma som att fresta Gud som satan gjorde ?

Hur kan man då tänka och göra för att begära någon slags hjälp av Jesus/Gud ?