Han tänkte på dig

Mer
13 år 2 månader sedan #364826 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Han tänkte på dig

Potte-Boa Jösse skrev: Alltså, jag hörde en röst i huvudet för ett tag sen som sa: "Jesus går bredvid dig". Så jag antar att vi två har något ihop. :)



Har känt eller rättare sagt tänkt något liknande som du har hört i ditt huvud Potte-Boa Jösse, men mer som en tankeingivelse som en slags uppenbarelse om att "Jesus går brevid dig" och jag fick i min tanke förklarat hur det "fungerar som" eller "ligger till som" när Jesus verkligen går brevid dig. Jag kunde sätta in det i ett väldigt starkt sammanhang i mitt liv som är lite svårt att föklara. Och i samma stund så öppnas innebörden till en del andra bibelord jag läst om och har i mitt svaga minne som tex. om svaghet och styrka som kan sättas in olika sammanhang.

Tanken var liknande som att läsa om berättelsen om "fotspår i sanden" som de flesta säkert har läst och hört talats om och samtidigt förstå en väldigt djup innebörd av texten och kanske en bild som gestaltar fotspår i sanden ibland ett par fötter och ibland två par fötter.

Uppenbarelse eller en känsla av Helig Ande, vilket som, var väldigt starkt just då i den stunden som antagligen var en slags påminnelse från Gud.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 2 månader sedan #364839 av saara
Svar från saara i ämnet Han tänkte på dig
Diskussionen i denna tråd är mycket viktig. Jag skall skriva och svara här, men vill säga att ni inte skall vänta snabba svar av mig. Säger det bara så att ni vet. Jag måste själv studera vad bibeln säger innan jag svarar.

Gäst, jag tycker att du svarar själv på din fråga / fundering om Jona tecken. Jona i valfiskens buk är en bild av hur Jesus var död och sedan uppstod igen.

Man skall inte följa Jesus därför att han gör tecken och under utan därför att man behöver en frälsare som har försonat mänskan med Gud.

Jag tror att man får be Gud om tecken, särskilt som sökare och i nödsituationer.

detta var svar till Gästens första inlägg i tråden.
Mer
13 år 2 månader sedan #364841 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Han tänkte på dig
Jag satt och mådde dåligt och då riktades denna text liksom till mig, när den lästes upp i helgsmål den 8:e Januari 2011.
Det är såna bekräftelser som gör mig fast i tron.

Jesaja 43:
1 Men nu, så säger HERREN, han som har skapat dig, Jakob,
han som har danat dig, Israel: Frukta inte, ty jag har återlöst dig,
jag har kallat dig vid namn, du är min.
2 Om du än måste gå genom vatten, är jag med dig,
eller genom strömmar, så skall de inte dränka dig.
Om du än måste gå genom eld, skall du inte bli svedd,
lågan skall inte bränna dig.
3 Ty jag är HERREN, din Gud, Israels Helige, din Frälsare.
Jag ger Egypten till lösepenning för dig,
Nubien och Seba i ditt ställe.
4 Eftersom du är dyrbar i mina ögon,
högt aktad och älskad av mig, ger jag människor i ditt ställe,
folk i stället för ditt liv.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 2 månader sedan #364842 av saara
Svar från saara i ämnet Han tänkte på dig
Det är en fin text Gäst. Jag har tänkt på orden i texten och de har tröstat mig. vad vi än måste gå igenom så lovar Jesus att han skall vara med. Han lovar inte att vi skall få det lätt i livet, men han lovar att vara med hur svårt det än blir.
Mer
13 år 2 månader sedan #364846 av saara
Svar från saara i ämnet Han tänkte på dig
Potte-Boa rösten i ditt huvud som säger att Jesus går bredvid dig kan vara Guds röst. han kallar på dig. Jesus vill ha med dig att göra, den riktiga Jesus som är Guds Son.

allt som du undrar över och funderar på kan vi diskutera här om du vill.
Mer
13 år 2 månader sedan #364852 av unGod
Svar från unGod i ämnet Han tänkte på dig
om du nu lyssnar på jesus röst saara.. hur kan då propheten i din kyrka veta det då??? vad gör honom ltill propheet undrar jag.. har undrat det ett tag nu utan svar från dig.. om han nu hör jesus.. eller guds röst för den delen??? inspirera mig nu!!!

oppps sorry. mena sofia....!!!!!!