Han tänkte på dig

Mer
13 år 3 månader sedan #364860 av unGod
Svar från unGod i ämnet Han tänkte på dig

saara skrev: Potte-Boa rösten i ditt huvud som säger att Jesus går bredvid dig kan vara Guds röst. han kallar på dig. Jesus vill ha med dig att göra, den riktiga Jesus som är Guds Son.

allt som du undrar över och funderar på kan vi diskutera här om du vill.



den falska jesus då??? hur skiljer man dom åt.. mellan anti krist och krist... tycker vägarna går ihop hela tiden...
Mer
13 år 3 månader sedan #364880 av saara
Svar från saara i ämnet Han tänkte på dig
mayhem , du finner den rätta Kristus om du söker honom genom att läsa bibeln under bön. om du samtalar med troende mänskor, lyssnar på kristen musik, går till en kyrka. jag tror att den kyrka sofia tillhör inte har rätt lära. tänker aldrig börja strida här om nånting utan bara diskutera sakligt och säga min åsikt.

vet att det står i bibeln om antikrist och t.om flera stycken antikrist. det är nåt som alltid har förbryllat mig och jag har inte haft någon att diskutera ämnet med. just nu så orkar jag inte ens fördjupa mig i ämnet antikrist om det blir mycket tunga och svåra diskussioner. MEN, jag har funderat ganska mycket på ämnet.

I Jeremia 29: 13-14 säger Gud såhär: Ni skall söka mig, och ni skall också finna mig om ni frågar efter mig av hela ert hjärta. Ty jag vill låta mig finnas av er , säger Herren.
Jesus är Gud och Herren så löftet gäller också dem som vill finna Jesus.
Mer
13 år 3 månader sedan #364883 av saara
Svar från saara i ämnet Han tänkte på dig
Potte, Gud är en helig Gud som inte tål någon som helst synd. vi mänskor är födda med arvssynd efter Evas och Adams synd i Paradiset. Någon måste ta på sig straffet för denna arvssynd. Gud valde att ta straffet på sig själv på så vis att han sände sin ende Son hit till jorden för att lida korsdöden och där ta på sig straffet för alla mänskors synder i alla tider. Jesus tog skulden , straffetpå sig, det straff som du och jag annars skulle ha måst lida för våra synder. För att denna försoningsgärning skall ha verkan i våra liv så behöver vi förstå att vi är syndare som inte kan frälsa oss själva. Vi behöver förstå innebörden i Jesu död på korset och ta emot Jesus i våra liv och hjärtan.
Mer
13 år 3 månader sedan #364895 av saara
Svar från saara i ämnet Han tänkte på dig
Ännu till Potte, man kan inte ta ett steg ut i ett syndfri liv just för att man är född med arvssynd. MEN, man kan välja att försöka vara en så god mänska som möjligt. Det är ofta så att då en mänska riktigt bjuder till att vara god som hon ser sin synd, sin oförmåga att älska så som Gud vill att vi skall älska andra mänskor, Honom och också oss själva.
Mer
13 år 3 månader sedan #364902 av saara
Svar från saara i ämnet Han tänkte på dig
Svar till Potte-Boa ännu.

Potte, Jesus är som sagt speciell på så sätt att han är Guds son och syndfri. I bibeln kallas de som har tagit emot Jesus i sina liv för Guds barn. Alla andra mänskor kallas för mänskor, Guds skapade verk.

Jesus vill att mänskorna skall inse att de är syndare som behöver en frälsare. Jesus vill att mänskorna gör bättring från sina synder.

( hoppas att jag inte har upprepat samma sak för många gånger).
Mer
13 år 3 månader sedan #364903 av Geta
Svar från Geta i ämnet Han tänkte på dig
Varför ska då människorna begära att Jesus ska ta på sig
synderna? Ansvarar inte var och en för sina synder själv?