Han tänkte på dig

Mer
13 år 2 månader sedan #364966 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Han tänkte på dig

Potte-Boa Jösse skrev: Ingen ska trycka ner mig med synd likt jantelagen.


Tro då på motsatsen till jantelagen --> Jäntalagen

Du skall tro att du är något.
Du skall tro att du är lika god som alla andra och alla andra lika god som du.
Du skall tro att du är lika klok som andra,ibland klokare.
Du skall veta att du är lika bra som andra. Om du vet att du gör ditt bästa kan du uppskatta dem som är bättre.
Ibland vet du mer än andra.
Du är inte förmer än andra men du är enastående som alla andra.
Du duger till mycket.
Skratta åt dig själv och din värld, det gör dig fri.
Du skall tro att många bryr sig om dig.
Du skall tro att du kan lära andra en hel del och lära om dem.
Varför? - För att du är någon, en som behövs.

Författat av: Gudrun Hjelte.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 2 månader sedan #364967 av saara
Svar från saara i ämnet Han tänkte på dig
Stämmer att vi är fantastiska skapelser Potte-Boa. Det finns ingen mänska utom Jesus som skulle göra alla handlingar av kärlek. Du har inte blivit medveten om din synd Potte. arvssynden får oss mänskor att synda om och om igen fast vi vill vara goda. så vi behöver ofta be Jesus och andra mänskor också om förlåtelse. Gud själv säger att vi mänskor är syndare och jag antar att du kanske bryr dig om vad Gud tänker om synd.
Mer
13 år 2 månader sedan #364970 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Han tänkte på dig
Jesus hit, Kristus dit, Jesus Kristus hit och dit!

Var och en bör stå och ansvara för sina egna aktioner. Satan står inte för ondskan i denna världen utan vi själva har skapat ondskan på denna planet. Möjligtvis kan man koppla detta till energier men det är inte Satan eller Lucifer själva som står för ondskan. Vi kan skapa ett utopiskt samhälle om alla pumpade mera krut och vi bromsade in befolkningexplosionen. Vi behöver inte Jesus för det.

Vem vet, Jesus kanske har inkarnerats om flera gånger lite här och var men han kanske har tröttnat på vad hans budskap har resulterat i så han håller sig kanske gömd.

Heja Karl XII!
Mer
13 år 2 månader sedan #364975 av saara
Svar från saara i ämnet Han tänkte på dig
Geta, varje mänska är ansvarig för sina synder. Man är ansvarig för sitt liv. Jesus är inte mänskornas påhitt, det är Guds lösning på syndproblemet.

har själv inte orkat studera bibeln och be så mycket på sista tiden så därför är jag inte så bra på att ge svar, men jag studerar nu och ber samtidigt som jag svarar. jag gör så gott jag kan. borde kanske ta fram mera bibelord åt er så att ni inte tror att jag kommer med egna tankar?
Mer
13 år 2 månader sedan #364980 av saara
Svar från saara i ämnet Han tänkte på dig
tekopp, tror du alls att satan eller lucifer finns? Jag är övertygad om att han finns. det står i Efesierbrevet 6:12 såhär: Ty vi strider inte mot kött och blod, utan mot furstar och väldigheter och världshärskare här i mörkret, mot ondskans andemakter i himlarymderna.
Mer
13 år 2 månader sedan #364985 av saara
Svar från saara i ämnet Han tänkte på dig
matterik, nattvarden handlar inte om kannibalism. Jesus var helig Gud. Så i nattvarden sker något heligt. den som inte känner Jesus kan tycka att det är kannibalism.