Han tänkte på dig

Mer
13 år 2 månader sedan #364604 av Potte-Boa Jösse
Jesus är jude, hur går det ihop med kristendomen?

En annan sak jag funderar på hur vet vi när Jesus har kommit? Hur vet vi när han promenerar mitt bland oss? Kommer han i ett UFO? Eller strålas han ner som i Star Trek? Hur vet jag att han är den rätta Jesus helt enkelt? Börjar han gå på vatten och då förstår alla att det är den rätta Jesus, eller? Vad jag vet så kan Thomas Di Leva vara Jesus, han ser ju så ut. Hur vet vi att inte Di Leva är den rätta Jesus? Fast han sjunger ju att alla är Jesus.

Jag tycker för övrigt att idoldyrkan av Jesus gått för långt! Det är Jesus här och Jesus där. Han har tagit på sig all synd. Varför ser då världen ut som den gör. Varför lever inte fler människor som Jesus och Gud kärleksprincip? Det är mycket snack och liten verkstad.

Nä nu ska jag ut och krama om första bästa människa. Med lite inspiration från Jesus så är jag nog tillräckligt modig för att våga älska!

Älska mera!
Pottepotta
Mer
13 år 2 månader sedan #364608 av unGod
Svar från unGod i ämnet Han tänkte på dig
ungefär det jag själv tänker på i det läget.. kunde inte sagt det bättre själv... mycket jesus snack som inte hjälper överhuvudtaget. men inte med budda eller mohamed heller. anser nog att det va mycket sjukdom på den tiden.. som ingen fattar vad det va.. alla hjältar i det här låter som mig ungefär.. lite schizo med andra ord.. så döm mig för min motsägelse och anti avgudan..
Mer
13 år 2 månader sedan #364610 av Potte-Boa Jösse
Prata inte om Gud och Jesus utan om ni nu gillar dem så ta efter dem så mycket ni kan eller litet ni kan.
Inspireras och för kärleken vidare som ringar på vattnet.
Börja med att le mot era medmänniskor när ni går ut på stan nästa gång.
Ser ni en gammal tant i Konsum som sträcker sig mot hyllan med tonfisk men når inte. Fråga om ni kan hjälpa henne. Det i det enkla snällheten ligger en del av Guds hemlighet.

Vänta inte på Jesus! Sprid kärleken vidare!
Mer
13 år 2 månader sedan #364613 av Ready
Svar från Ready i ämnet Han tänkte på dig

zoidar skrev: När Jesus tog våra synder på korset, tänkte han på dig, han gjorde det för dig, han visste vem du var redan innan du var född ... Det är inte att förglömma! Han är här nu, vet vad du tänker, känner, vad du går igenom i ditt liv. Han är där för dig, för han älskar dig.


Det behövs inlägg som detta som tar ämnet på allvar. Jesus är en oerhörd inspirationskälla.
Mer
13 år 2 månader sedan #364614 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Han tänkte på dig

Potte-Boa Jösse skrev: Jesus är jude, hur går det ihop med kristendomen?


Kristendom kan ses som en judisk utbrytarsekt.

En annan sak jag funderar på hur vet vi när Jesus har kommit? Hur vet vi när han promenerar mitt bland oss? Kommer han i ett UFO? Eller strålas han ner som i Star Trek? Hur vet jag att han är den rätta Jesus helt enkelt? Börjar han gå på vatten och då förstår alla att det är den rätta Jesus, eller? Vad jag vet så kan Thomas Di Leva vara Jesus, han ser ju så ut. Hur vet vi att inte Di Leva är den rätta Jesus? Fast han sjunger ju att alla är Jesus.

Jag tycker för övrigt att idoldyrkan av Jesus gått för långt! Det är Jesus här och Jesus där. Han har tagit på sig all synd. Varför ser då världen ut som den gör. Varför lever inte fler människor som Jesus och Gud kärleksprincip? Det är mycket snack och liten verkstad.

Nä nu ska jag ut och krama om första bästa människa. Med lite inspiration från Jesus så är jag nog tillräckligt modig för att våga älska!

Älska mera!
Pottepotta


De flesta kristna jag lyssnat på hävdar att delen om vita hästen i uppenbarelseboken ska tolkas bokstavligt. Som du kanske förstår så krävs det en enorm kraft för att hålla en massa hästar ridandes i luften. Många andra delar uppenbarelseboken ska tolkas symboliskt på nåt vänster precis som Daniels syn.

Inom vissa NEW AGE grenar så finns det en hel del tro om att Jesus har inkarnerats och kommer i ett UFO.

Det finns mängder av såkallade Jesus kopior idag som togs upp i ett program, National Geographic: Inside, The second coming. Gemensamt brukar vara att de brukar vara ute efter att tjäna så mycket pengar som möjligt eller är svårt mentalt sjuka.

channel.nationalgeographic.com/s ... 6/Overview

Du vet väl antagligen att det är han när han kommer med moln och eld och har ett ansikte med solens kraft.

Heja Karl XII!
Mer
13 år 2 månader sedan #364619 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Han tänkte på dig

Ready skrev:

zoidar skrev: När Jesus tog våra synder på korset, tänkte han på dig, han gjorde det för dig, han visste vem du var redan innan du var född ... Det är inte att förglömma! Han är här nu, vet vad du tänker, känner, vad du går igenom i ditt liv. Han är där för dig, för han älskar dig.


Det behövs inlägg som detta som tar ämnet på allvar. Jesus är en oerhörd inspirationskälla.


Tack Ready! :)

Anchored in Christ ✟