Kristen psykoterapeut.

Mer
13 år 3 veckor sedan #379987 av saara
I min stad finns en kristen psykoterapeut. Har planer på att boka tid hos henne bara jag vågar göra det. Hon har privatmottagning. Känner mig bara så trött så det kan ta en tid innan jag kontaktar henne.
Mer
13 år 3 veckor sedan #379989 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kristen psykoterapeut.
Min psykoterapeut var kristen men det visste jag inte under många år.
Hon talade om att hon var med i en frikyrka efter en tid.
  • Besökare
  • Besökare
13 år 3 veckor sedan #380075 av
Svar från i ämnet Kristen psykoterapeut.
Finns det kristna läkare ?
Mer
13 år 3 veckor sedan #380080 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kristen psykoterapeut.
Min kristna psykoterapeut var läkare....
Mer
13 år 3 veckor sedan #380126 av saara
Svar från saara i ämnet Kristen psykoterapeut.
Ja, det finns kristna psykiater och vanliga läkare som är kristna också.

Jag har lust att träffa en kristen psykoterapeut då jag inte har fått hjälp av psykvård som inte är på kristen grund. Fast jag vet inte om denna terapeut tar upp andliga frågor, borde ta reda på hur hon arbetar. Borde ringa och fråga. Har sett att det finns uppgifter om henne på nätet också.

Har också intresse av att diskutera med en kristen själavårdare, men jag är ganska noggrann då jag väljer vem jag talar med.
Mer
13 år 3 veckor sedan #380128 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Kristen psykoterapeut.

saara skrev: I min stad finns en kristen psykoterapeut. Har planer på att boka tid hos henne bara jag vågar göra det. Hon har privatmottagning. Känner mig bara så trött så det kan ta en tid innan jag kontaktar henne.


Jag tror dom bästa terapeuterna är dom kristna. Dom har ofta inte den robottekniken som många andra psykologer har. Det blir fyrkantigt och tråkigt. Kristna människor har ofta en kraftfull och själslig pedagogik!