Tråden om demoner

Mer
12 år 10 månader sedan #406013 av tekopp
Här kan vi diskutera demoner...

Vilken är eran favoritdemon?

Jag har svårt att välja mellan Belial, Lilith och Asmodeus...

Jag tror det lutar mer åt Belial.

en.wikipedia.org/wiki/Belial
en.wikipedia.org/wiki/Lilith
en.wikipedia.org/wiki/Asmodeus

Och sen lägger jag en länk till min idol:

en.wikipedia.org/wiki/Solomon

Den mannen vet var skåpet ska stå!

Här finns en lista på demoner ur Solomons nyckel men jag kan garantera att detta är en väldigt lite bråkdel av vad som finns.

en.wikipedia.org/wiki/The_Lesser ... _72_Demons

Heja Karl XII!
Mer
12 år 10 månader sedan #406039 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tråden om demoner
Är det sunt att lägga ner så stort intresse för demoner?
Mer
12 år 10 månader sedan #406041 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Tråden om demoner
Jag blev nyfiken på demoner en gång när jag höll på och kommunicerade med änglar. Är demoner annorlunda? var frågan jag ville ha svar på. Skrev lite om mina erfarenheter den 20 nov 2006 i tråden Om änglar (här på Viska):

---
En [i:2wgpepfk]demon[/i:2wgpepfk] pratade jag med häromdan. Jag kallade på honom vid namn Belsebub, det enda demonlika namn jag kunde komma på. Han bemödade sig med att ge ett gott första intryck men när han försvann efter ett tag märkte jag vad som är typiskt för demoner. Han kom nämligen tillbaks med lite kompisar, ett gäng djävlar som fegt nog bara pissade på mig. Tur att det här hände i en dagdröm och inte i verkligheten! Nä, jag ska nog inte kalla på fler demoner, de verkar bara vara ute efter att förstöra.
---

Sedan dess har jag nöjt mig med änglar, med undantag av att jag kanaliserat Satan en gång för att testa det också. Det gör jag inte om. Mörkrets innevånare är villiga att komma och förstöra. Det är intressantare att försöka leva så som Gud vill.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
12 år 10 månader sedan #406044 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Tråden om demoner
demonerna var engång serafer, ärkeängel, keruber

de var torah :´(

*ledsen*

blir jag en gång glad så skriver jag det här eller nånstans iaf..

John 8:31-32.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
12 år 10 månader sedan #406106 av Guest
Svar från Guest i ämnet Tråden om demoner
har ingen favoritdemon. Demoner tenderar att inte vara speciellt kul att erfara. vet inte ens vad mina heter