Right Hand Path Och Left Hand Path

Mer
10 år 3 månader sedan #635232 av jedidja
Left Hand Path och Right Hand Path

För dom oinvigda i ämnet! Right hand path De vita doktrinerna eller teologin och Left hand path de mörka doktrinerna detta med de svarta doktrinerna gör en inte till Satanist om man inte går fel i den teologin vad man kan kalla den med ett ord Occultism.

Salomo den störste magikern som levt beskriver vad även Jesus beskriver i Petrusakterna i Apokryferna till NT. Kommer till detta senare.Men i Predikaren skriver Salomo följande Pred 7:19
19 Det är bäst att du håller fast vid det ena
utan att ändå släppa det andra, ty den som fruktar Gud
finner en väg ut ur allt detta. Amen.

Att Salomo fick makten över demonerna va för att injaga skräck i dom och fick dom att vända sig emot sin Satan.I sluttampen på Predikaren står om hans myckna bokskrivande och studerande,Jag har i min ägo en av böckerna han skrev Clavicula Solomonis- Salomos nyckel, en skrift lika slipprig som Bibeln full med fallgropar och nät.

Att han skrev den på detta sätt va för att man i sluttampen ska vara kvar hos Gud Som Jesus beskriver det i Petrusakterna Kan ni inte förena det vänstra med det högra det högra med det vänstra, det övre med det undre och det bakre med det främre så hittar ni aldrig till Guds Rike. Slut citat.

Nyckeln till detta finns i predikaren och vad som menas man ska förena de bägge doktrinerna utan offer eller blodskult. Alltså Right hand path skall förenas med Left hand path på dom premisserna. För offer är inte förenat med sann Guds lära.

Hoppas att ni fattat nåt av det och att man inte behöver ge sig in i Left hand path är en självklarhet och bäst också det är lätt att gå vilse Själv är det ett intresse jag har och har en hel del Occult litteratur bla 6e och 7e Mosebok samt Mose besvärjelser även kallad den Svarta Bibeln är trolldomslära som de använde vid uttåget ur Egypten enligt sägnen.

Nostri Cordis Altaria Ornans

Ha det
Mer
10 år 3 månader sedan #635235 av Nissegossen
Det gäller att vara överens inom ens egen själ! Är du överens i din egen själ och hur vet du det? Du kan aldrig slåss med dig själv! Då går du under!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 3 månader sedan #635237 av Amandara
vad betyder meins?
Mer
10 år 3 månader sedan #635239 av Nissegossen
en.wiktionary.org/wiki/mein
Noun

mein n (genitive singular meins, plural mein)

a disease, an illness, an abnormal condition of the body causing discomfort or dysfunction
harm, damage

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 3 månader sedan #635240 av Amandara
Oki, tack.
Mer
10 år 3 månader sedan #635248 av jedidja

Nissegossen skrev: Det gäller att vara överens inom ens egen själ! Är du överens i din egen själ och hur vet du det? Du kan aldrig slåss med dig själv! Då går du under!


Jo tack jag är så tillfreds med mig själv som man kan bli, Jag har som en klok byggmästare byggt vidare på den grund som redan är lagd Jesus som hörnsten och apostlar och lärjungar vidare stenar i bygget där jag själv ingår och slåss mot ondskan vilken är vår uppgift här på jorden.

Får man fråga hur det är ställt själv? Kan du utveckla lite med vad du skriver man kan inte slåss mot sig själv+ Varför skulle man det talar du måhända av egen erfarenhet rent undermedvetet eller? Vill du komma i verklig samklang med Gud prova chakrameditation och balansera dina chakran.

Lux In Tenebris
Ha en god fortsättning på nya året.