Är Gud - kvinna eller en man eller en utomjording?

Mer
9 år 2 veckor sedan #724193 av tequilarose
När det blev som det blev alltså för intensivt, så var vi tvungna. Ingen känner det högre medvetandet inte ens jag. Jag vill leva mitt liv utan ändlösa filosofiska diskussioner i evigheter. Vissa relationer fungerar inte och så är det!
Mer
9 år 1 vecka sedan #727366 av tequilarose
Utomjordingen för att svara på din fråga ja Gud finns och ja han är en utomjording. Hade vi levt för 500 år sen hade vi blivit mördade för det vi båda vet utomjordingen. Gud är alltid tolkningsbar han för stor sen försöker dumma människor sätta mänskliga egenskaper på Gud ........ Gud eller det högre medvetandet dom jag kallar det kan bara visa sig genom kulturella tolkningar vilket är ett grovt fel..... Allah, budda, Gud och så vidare är tolkningar. Oss emellan strunta i kristna, muslimer, judar, katoliker osv..... Det är människans största misstolkningar över huvud taget. Säger ju sig självt att det går inte begripa eller ens beskriva rätt med miljoner av ord så stort som Gud som skapade jorden då vi inte i närheten kan skapa nåt liknande som jorden och hela evolutionen ! Gud är oändligt gammal och vi människor blir högst 120 år hur kan vi mäta oss med Gud med att försöka beskriva ett så gammal övre medvetande? Det är mina frågor.

Gud har alltid funnits och kommer att alltid finnas.

Jag minns hur vi tillsammans tittade på själar runt jorden strövade omkring och vi log han sa "titta" med ett leende.
Mer
9 år 1 vecka sedan #727376 av Nissegossen

Isa-Alise skrev: Gud är.

Nissegossen skrev: Eller såsom han är.

Det står båda förklaringarna i Bibeln i gamla Testamentet för den som är bokbitare...

Ta förövrigt a big bite!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 1 vecka sedan #727377 av Nissegossen

tequilarose skrev: Jag har varit däruppe innan jag kom ned på jorden. Levde i evigheter tillsammans med andra själar däruppe. Och det högre medvetandet. Jag har absolut inga svar. Trots det att jag har inget att säga varken åsikt eller nåt annat om att säga över huvud taget. Så det som var spännande och är spännande är livet på jorden. Helvete vad jag väntade länge kändes det som i min mammas mage för att komma ut. Det kändes som eviigheter. Det jobbiga var att jag kunde läsa min mammas tankar via navelsträngen........ Hennes rädslor, önskningar och drömmar det allra innersta. Jag kommer aldrig nånsin berätta nåt om det högre medvetandet och hur människor ska leva. För det är inte meningen. Meningen med livet är att det är en spännande upplevelse att få uppleva. I evigheter bad jag det högre medvetandet att släppa mej och denne gjorde det tillslut........ Vi har sagt hejdå till varandra. Och jag gör bäst i att strunta i att känna en närvaro som inte är ett jordisk väsen runt oss och leva mitt liv självständigt hur bäst fan jag vill.....

För att vara rak, skaffa dig ett barn och få villfarelserna ur huvudet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 1 vecka sedan #727396 av Jesus/magnus

tequilarose skrev: Utomjordingen för att svara på din fråga ja Gud finns och ja han är en utomjording. Hade vi levt för 500 år sen hade vi blivit mördade för det vi båda vet utomjordingen. Gud är alltid tolkningsbar han för stor sen försöker dumma människor sätta mänskliga egenskaper på Gud ........ Gud eller det högre medvetandet dom jag kallar det kan bara visa sig genom kulturella tolkningar vilket är ett grovt fel..... Allah, budda, Gud och så vidare är tolkningar. Oss emellan strunta i kristna, muslimer, judar, katoliker osv..... Det är människans största misstolkningar över huvud taget. Säger ju sig självt att det går inte begripa eller ens beskriva rätt med miljoner av ord så stort som Gud som skapade jorden då vi inte i närheten kan skapa nåt liknande som jorden och hela evolutionen ! Gud är oändligt gammal och vi människor blir högst 120 år hur kan vi mäta oss med Gud med att försöka beskriva ett så gammal övre medvetande? Det är mina frågor.

Gud har alltid funnits och kommer att alltid finnas.

Jag minns hur vi tillsammans tittade på själar runt jorden strövade omkring och vi log han sa "titta" med ett leende.


visst ere så^^

John 8:31-32.
Mer
9 år 1 vecka sedan #727424 av Cosmos

Isa-Alise skrev: Gud är.

Så tänker jag också. Det är att snuttifiera Gud att definiera Gud som något högst jordiskt. Fast när jag pratar om Gud säger jag faktiskt "han". Det vore svårt annars.