Är Gud - kvinna eller en man eller en utomjording?

Mer
3 år 2 månader sedan #1322046 av Nissegossen
Som en lesbisk kvinna jag kände, Gud är en svart lesbisk kvinna

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1322049 av Koltrast73

Geta skrev: Jag är konservativ. Jag tror på en högre makt och vill inte ha så snabba förändringar.

Delar denna linje å värdering Geta - ännu mer sen jag fick min ohälsa ( kanske ovidkommande )..
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Koltrast73.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322083 av Amandara
Naturen i sig är en väsenskraft. Ande bor i allt levande. Och även i sten, lava och mineraler. Vatten. Sol. Vind. Väsenskrafter.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322105 av Nissegossen
Enligt Bibeln steg en Guds Ängel ned på Berget Sion och gav Israels folk lagtavlorna med 10 Guds bud. När han steg ned i ett stort eld och rökmoln sade en hög röst åt folket att inte komma nära, för då skulle de dö. Vad var det? I alla fall fick Moses lagtavlorna av Gud? Eller en Herrens Ängel? Han steg upp på samma sätt som han steg ned. Han vägledde därefter folket om dagen som en molnstod, om natten som en eldstod. Samt verkade i 40 år och varje dag fick folket samla något som kallades manna. Det bakade bröd på och åt, det höll dem vid liv under dessa 40 år.

Redan innan uttåget ur Egypten vägledde denne Moses till den brinnande buske dit han gick då busken inte brändes utan han var nyfiken och fann vad som i Bibeln kallas ormen. Gud sade ta ormen i svansen och den blev till Moses en extra dimension då han uppmanades att gå tillbaka till Egypten för att hämta sitt folk och Moses stav slog alla Egyptens prästers stavar och kunde göra fler under än deras.

Moses folk fördes ut från Egypten på Moses inrådan på Guds befallning vid Röda havet sträckte Moses ut staven och delade vattnet så det stod som en mur på bägge sidor och folket kunde gå över. Förföljande Egyptiska trupper ja, de drunknade då vattnet som stått som en mur föll över dem. Staven använde Joshua Moses äldste son även ett av Jesu namn, så länge han höll staven utsträckt vann Israelerna när han blev trött stöttade hans mannar honom så han kunde fortsätta hålla ut staven. Långt senare vad jag tror flera 100 år senare började folket tillbe staven som de upphöjde.

Konung Hiskia lät på en profets inrådan sönderbryta staven, som det står att ingen kunde längre stödja sig på staven utan att stingas av den. Den staven har lösningen på all jordens energiproblem kan vi ta vara på den teknologin behöver bi inga fossila bränslen kanske ej heller kärnkraft staven förminskade aldrig sin kraft. Hur den verkar? Det blir klarlagt när Israeliska arkeologer gör utgrävningar i konung Hiskias palats. Tillräckligt för att göra en Jude till en Jude och senare kristen?
Tur jag kopierade detta då tiden för sessionen var slut

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1322113 av IM
Skapade inte Gud en avbild av sig själv, och Eva för fortplantning ?
Mer
3 år 2 månader sedan #1322115 av Geta
Ja, det är mystiskt om Gud skapade både män och kvinnor som sin avbild? Men ingen får se Gud. Om vi skulle se Gud skulle vi falla döda ner.