Är Gud - kvinna eller en man eller en utomjording?

Mer
9 år 1 månad sedan #723535 av Inwatto
När jag trodde jag var Gud, kom det många utomjordingar till mig i telepatiska möten. De hade aldrig hört talas om Gud och var mycket nyfikna. Därför tror jag inte Gud är utomjording. Han (antar jag att det är) är snarare "utomuniversisk" dvs ett himmelskt väsen vi inte kan greppa riktigt. Han valde att låta sin enfödda son Jesus födas här av någon anledning.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
9 år 1 månad sedan #723581 av notwoodstock

Fantasio skrev: Gud är större än vad vi kan förstå. Jag håller med Isa-Alise.


T.ex så är det över en människas förstånd att förstå t.ex:

Jordens storlek.
Galaxers storlek.
Hjärnans komplexitet.

Pröva!

Universums storlek är ju så orimligt enorm, och man kan inte förstå att astronomerna bollar med miljarder år. Och ljusår.
För man förstår inte ett enda ljusår! (Jämför med solsystemets storlek.) Enligt min mening.


Och Skaparen av allt detta är ju sådan att människan är noll och intet i jämförelse - supergeni eller inte.
Bibelns enorma innehåll är ett bevis på detta, som en kristen person ibland kanske inte förstår mycket av,
även om man kan det utantill!

:grandpa 8O :gnugg :hjärta
Mer
9 år 1 månad sedan #723607 av Nissegossen
Vem steg ned i ett eld och rökmoln på Sinaiberget och varnade folket för att komma nära med hög röst? Pratade med Moses gav honom lagtavlorna efter det steg upp igen och gav folket manna att äta samt visade sig som en molnstod om dagen och ett eldsken om natten och visade vart folket skulle gå? Vad låter det som, det sägs vara en Guds ängel, en budbärare....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
Mer
9 år 1 månad sedan #723657 av Ready
inget av alternativen.
Mer
9 år 1 månad sedan #723681 av tequilarose
Jag har varit däruppe innan jag kom ned på jorden. Levde i evigheter tillsammans med andra själar däruppe. Och det högre medvetandet. Jag har absolut inga svar. Trots det att jag har inget att säga varken åsikt eller nåt annat om att säga över huvud taget. Så det som var spännande och är spännande är livet på jorden. Helvete vad jag väntade länge kändes det som i min mammas mage för att komma ut. Det kändes som eviigheter. Det jobbiga var att jag kunde läsa min mammas tankar via navelsträngen........ Hennes rädslor, önskningar och drömmar det allra innersta. Jag kommer aldrig nånsin berätta nåt om det högre medvetandet och hur människor ska leva. För det är inte meningen. Meningen med livet är att det är en spännande upplevelse att få uppleva. I evigheter bad jag det högre medvetandet att släppa mej och denne gjorde det tillslut........ Vi har sagt hejdå till varandra. Och jag gör bäst i att strunta i att känna en närvaro som inte är ett jordisk väsen runt oss och leva mitt liv självständigt hur bäst fan jag vill.....