fråga till alla med schizofreni

Mer
6 år 5 månader sedan #985459 av björk

björk skrev: Det finns kliniska kyrklokaler
som bara finns via en paroll.
I hopp om något men inte allt
förverkligat moské. I ett nisch namn.
Som inte vilar under några grunder
som hoppats på nått men på torftiga
grunder. Så de blir bara en etui lokal



Det finns de strävande som nyttjar det -
som fundament. Därefter snöar de kvickt in
på sex, o lockelser. Det blir en medvinds succer
for easy satesfieing eternal living lifestyle. En magisk
tidsresa där inget kan hindras. Som min pappa som valfärdat till ett berg för lockelser att tillfredsställa en
femme fatal det är ju idiotiskt. Han säger så rätt ofta
med eftertryck i rösten men han vet inte att det är ämnat honom ifråga. De är bisarr :!:
Mer
6 år 5 månader sedan #985479 av Nissegossen

Geta skrev: Det finns präster och pastorer som också tvivlar. Prästerna brukar förlora tron under utbildningen.

Sant, har märkt det på nära håll.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #985854 av sodergardfia
Var en gång på en Gudstjänst i svenska kyrkan där en biskop predikade att under inte sker och att underberättelserna i Bibeln beror på forntida missuppfattningar, synsätt och förklaringsmodeller. Där och då tappade jag förtroendet för statskyrkan. Men de har nog en del präster som tror på Bibeln och under också!

Väl gjort, du gode och trogne tjänare! Kom in i din Herres vila!
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
6 år 5 månader sedan #985864 av Geta
Svenska kyrkan vill släta ut budskapet så att det inte sticker ut.
Mer
6 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #985899 av Nissegossen

Amandara skrev: De som säger att de hör och uttolkare guds röst...präster och pastorer....har de mer rätt än en vanlig människa? Och om det blir som Knutby? Vem har rätten att tolka guds ord?

Alla är vi bara människor och folk med karisma drar andra med sig. Ha i alla lägen i åtanke att allt vad vi får till oss inte är av Gud, den onde har många representanter i skallen på oss som röster, men oftast är det en av dem som är av Gud

Just tolknings företrädet är det som står Bibeln andra som inte faller inom det vi kallar tro och det inte är som det står i ordet i Bibeln, äger inget rätt.

Den onde är åklagaren som sätter oss i en situation som vi inte alls vill.

Avstår från det sista jag skrev och raderade det.

Jag har inte något tolkningsföreträde

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
6 år 5 månader sedan #987423 av krokus


Jag har riktigt svårt för Nalle Puh. Det finns en "religion" som kallas Puhismen. frankie.blogg.se/2010/february/puhdismen.html

När jag var cirka 10 år fick jag en mugg med Tiger. Varför? Till och med en mugg med Britney Spears hade varit roligare. :rolleyes: