Finns det en andlig aspekt till att vi hamnat där vi hamnat?

Mer
5 år 6 månader sedan #1090332 av Melody
Hur ska man då gå tillväga för att vidta något slags åtgärder? Vissa anser ju att alla problem har en andlig aspekt bakom sig, att däri finns obalans.

Kan man få andlig seger? Hur? Det jag lärt mig är att fasta när man mår dåligt (fast det klarar jag ej av).
Mer
5 år 6 månader sedan #1090333 av Geta
På 70-talet fastade jag, för det var inne då. På kuppen blev jag psykotisk.
Mer
5 år 6 månader sedan #1090349 av Inwatto
Seger vill man ha, ja. När man mår dåligt så uppfattas inte Jesu liv och senare död på korset som en seger, men det var det. Vi slipper arvssynden. I övrigt så finns fienden kvar och fortsätter plåga oss. Det vet jag inte om man kan slippa...

Tycker att om man är sjuk, så ska man slippa kriga i det andliga kriget. Lägg det på hyllan tills du är friskare. Det försvinner inte...

Alla problem är inte andliga. Det finns kemiska konsekvenser också som är jobbiga, så kallade biverkningar.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 6 månader sedan #1090361 av Melody
Låter vettigt inwatto!
Mer
5 år 6 månader sedan #1090365 av Inwatto
Tack. Jag har provat ett antal åtgärder, t ex att driva ut onda andar från mig själv. Det blev ingen skillnad fastän jag drev ut 39 onda och lät 39 "goda" andar flytta in. Slöseri med tid.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 6 månader sedan #1090366 av Crusader

Vår skrev: Hur ska man då gå tillväga för att vidta något slags åtgärder? Vissa anser ju att alla problem har en andlig aspekt bakom sig, att däri finns obalans.

Kan man få andlig seger? Hur? Det jag lärt mig är att fasta när man mår dåligt (fast det klarar jag ej av).


Bekänn att Jesus är herren och att GUD har uppväckt honom från de döda , detta var min räddning och seger !!!




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.