Jag tror inte man kan bli reinkarnerad

Mer
5 år 6 månader sedan #1092188 av Richard
Jag tror inte man kan bli reinkarnerad.

Jag har lite gener ifrån min morfar, mormor, farfar och farmor. Alla från olika sidor från Europa. Om man skulle bli reinkarnerad så skulle det krävas genetik från dessa, o hur skulle det funka!?

Möjligen om det finns andra dimensioner än våran tidsdimension… Man kan inte bli likadan utan genetiken. Det borde betyda att ens mamma o pappa har levt på samma sätt, som ens nuvarande!? Hade min farfar inte kommit till Sverige, så hade ju inte jag blivit till!

I så fall måste vi leva i ett parallellt universum? Där möjligheterna är snarlika?
Mer
5 år 6 månader sedan #1092192 av Geta
Tror inte att man räknar med att reinkarnation har något med genetik att göra.
Mer
5 år 6 månader sedan #1092206 av Inwatto
De som tror sig ha levt tidigare liv, brukar prata om att de levt väldigt olika slags liv. Både manliga existenser och kvinnliga, blandat. Ingen återföds som samma person.

I Bibeln står det inget om reinkarnation. Tror det beror på att där står evig sanning. Reinkarnation kanske inte alltid kommer att finnas och då är det inte evig sanning.

Jag har mött flera andar som levt flera liv, vardera. Allah hade en mantel med många namn på. Ett namn för varje liv. Det såg jag när jag var psykotisk.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1092252 av Nissegossen
Ljusen om natten på Himlen där finns vi också det kan kallas the milky way, vi finns där ute där vi har ett ljus och det i en annan tid och det kallade Jesus för Himmelriket och att det är invärtes i eder, men de första Stjärnskådarna var i Mesopotamien för 5000år sedan numera den kunskapen har fått heta Astrologi

och de kunde se vad som skulle hända en person genom att titta upp om natten hur stjärnorna står på himlen, ja, bibeln säger oss att på hebreiska är ordet i Himlen inte himlarna, men hur stjärnorna står avgörs vår framtid. Så, man kan nog säga stjärnskådning gör att den som tittar i stjärnorna kan även styra stjärnorna för att få det syfte man vill.

orden sun son själ soul är vad som finns. alla av oss har en stjärna där uppe och Jesus var speciell han har Betlehemsstjärnan därav vise män kom dit med Gåvor för att visa att de var tacksamma för att han fötts, de förstod att han var ämnad för stora ting.

Samt ja Rickard Bibeln lär oss att vi lever endast ett liv, men livet är ämnat åt liv i evighet. Ingen reinkarnation

Så surfa på the milkyway så ni förstår går att göra

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan #1101746 av Fantasio
Vi har levt tidigare liv. Jag var en förbrytare, därför straffas jag i detta livet.
Mer
5 år 5 månader sedan #1101747 av Geta
Men varför har aldrig de som är reinkarnierade varit en vanlig grå Svensson?