Tack för svar

  • Anhörig
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 11 månader sedan #1114 av Anhörig
Tack för svar skapades av Anhörig
Hej igen
Tack för era svar som kommer så snabbt och som är både förtröstansfulla och erfarna. EEG har min dotter gjort. Om ca. 14 dagar ringer doktorn och då antar jag att vi får svar på alla prover. Varje vecka går hon hos en psykolog. Min dotter tycker iallafall att rösterna är lägre än i början även om de är lika elaka, även mardrömmar plågar henne på nätterna, hon har även känt sig "drogad" och trött på dagarna men det blir kanske bättre med nya medicinen!.
Själv måste jag acceptera att det är så här även om det ibland känns overkligt, och mina tankar är frågor som varför? och hur?
Det viktiga är ju att livet finns och känns meningsfullt även om det kanske inte blir som man trott eller tänkt (vilket det ju sällan blir).
Livet behöver ju inte bli sämre, bara annorlunda.
Nu får vi vänta och hoppas att proverna är "bra"! TACK än en gång!

Mamman
Mer
19 år 11 månader sedan #1117 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Tack för svar
Så skönt att det flutit på ganska snabbt med testerna för din dotter. Ofta får man vänta ett bra tag på en del tester. Själv har jag väntat på en tid för kontraströntken sedan mitten av februari.
Mer
19 år 11 månader sedan #1120 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tack för svar
Även om hon skulle få en schizofrenidiagnos, så är det inte hopplöst. Kvinnor har en mildare sjukdom och bättre prognos än män. c:a 35 % återhämtar sig. Det viktiga är att i så fall att se till att hon får alla effektiva behandlingar - förutom antipsykotika, patientutbildning, kognitiv beteendeterapi och ev familjeutbildning.
Att ordna daglig sysselsättning, social träning och rehabilitering är också. Behandlingen de 5 första åren är viktigast.

Admin