skillnaden mellan er och era syskons uppväxt

Mer
11 år 9 månader sedan #495527 av killet
Jag undrar vilken skillnad ni hade under eran uppfostran jämfört med era syskon.

Såhär såg min skillnad ut.

Jag fick aldrig någon moped trots att jag var 26 år från 15. Medan min brorsa fick köra bil som 18 åring.

Jag fick örfil efter att min pappa hittade en pärm med 10 skraplotter för 10 kr styck.
Medan min brorsa slösade bort 10.000 på jackvegas och inte fått någon örfil.

Jag fick aldrig möjligheten att se mina pengar från tidningar som jag delade ut under hela min tonårstid nästan. Medan min brorsa fick behålla alla sina pengar från sina arbeten som sommarjobb.


Jag fick aldrig scn studiebidrag medan min brorsa får det. Trots att jag fick 8200 kr i studiebidrag plus handikappsbidrag plus aktivitetsersättning plus bostadstillägg. Vill tillägga att jag fick inte ens något från dessa bidragen.

Jag fick neuroleptika under lögnaktiga och felaktiga omständigheter medan min brorsa aldrig fått det.

DEt här var inte allt utan bara några av orättvisorna.

Fick veta av min brorsa att han var 18 och inte 19 när han fick köra bil så jag ändrade från 19 till 18.
Mer
11 år 9 månader sedan #495548 av saara
Jag tycker att mina syskon har fått mera frihet än vad jag har fått.Kanske de bara har haft bättre självförtroende?
Mer
11 år 9 månader sedan #495553 av zoegas
Vissa familjer är sjuka i huvudet killet. Det är inte fel på dig att de har behandlat dig så. Titta på Fritzl som låste in sin dotter i källaren och knulla henne i flera år. Hon hade också syskon som behandlades helt normalt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 9 månader sedan #495563 av björk
Min pappa e sjuk i huvet.......... Han har terroriserat mig i 6 år....


Och behandlat min bror felfritt... :nej
Mer
11 år 9 månader sedan #495570 av kosmisk
Det verkar ju som många har problem med interaktionerna med ens föräldrar osv, nån instution borde skriva en
uppsats om detta ju, frågan är hur många som går med på intervjuer.
Sen kan man undra om det går att leverera nån lösning till problemet därefter :O
Mer
11 år 9 månader sedan #495702 av Jesus/magnus
'mörkret kommer finnas så länge vi tillåter det.'

'ibland behövs det att nån tänder lyset.'

'jag ska inte klaga, min uppväxt var bra, jag har en god mor, och min pappa var snäll.'

så i det stora hela var det en lycklig barndom, om vi inte räknar de synder jag gjorde.'

John 8:31-32.