Kommer aldrig att klara av när mina föräldrar dör...

Mer
7 år 4 månader sedan #884222 av Geta
Jag har varit med när en katt dog och när min mamma dog. Det var jag som
märkte att hon var död. Min syster och jag var i sjuksalen. Mamma var
medvetslös sista dygnet. Hon bodde hemma in i det sista. Jag säger som
Cosmos- det är lättare än man kan tro, när åldrade föräldrar dör.
Mer
7 år 4 månader sedan #884245 av spasy
Jag har ju växt upp hos min morfar och hans fru.
Min mamma ville inte ha mig så jag fick flytta dit vid ett-årsåldern. Lika bra det då hon vad
jag fått höra vanvårdade mig. Blev sedan adopterad.

När min adoptivmamma dog blev jag mycket ledsen, hade svårt att hantera det. Fick reda på
det genom ett telefonsamtal från min morfar/adoptivfar.

Min morfar/adoptivfar dog efter en tid på sjukhus.
Det var jag och min fru som hittade honom död när vi kom på besök.
Det var jobbigt att se då han såg ut som att han var på väg upp ur sängen då han dött.
Sjukhuspersonalen verkade tycka det var lite jobbigt att vi hittade honom.

Blev lite konstigt sen.
Mer
7 år 4 månader sedan #884273 av Nissegossen
De största mördarna för äldre, är när de hamnat på sjukhus och där har de bara vanliga strumpor på sig och vill när de vaknar där gå på toa och på vägen dit ramlar de på det bonade golvet och ofta bryter de lårbenshalsen och om det är en äldre person så lappar de inte skadorna utan de får dö. Det anhöriga kan göra här, är att ge i gåva den äldre som är på sjukhuset, ge dem plastisocks, eller som de också kallas, Halkisocks .Obs ge dem ett par i julklapp till Jul, det kan vara livräddande och får de en vana redan nu när de är hemma så får de rutin att använda dem varje dag hemma [url:3dxtolox]http://www.google.se/?gfe_rd=cr&ei=r4s1WP3LD-vk8AfYpqOQCg#q=plastisocks+vuxna[/url:3dxtolox]
Prata dessutom med era gamla föräldrar om att ta bort alla mattorna, mattkanterna, vilka är de största mördarna hemma.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #884289 av MsTibbs
Vet inte hur jag ska klara av när mor dör. Hon är den enda jag kan prata öppet med. När allt håller på att gå åt skogen - ring mamma!
Mer
7 år 4 månader sedan #884292 av spasy
Bra du har någon att prata med
Mer
7 år 4 månader sedan #884293 av MsTibbs
Hoppas ha kvar ett tag till. Och min polis också!