Får hjälp av mitt syskon

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 10 månader sedan #935712 av Fantasio
Ja, kära nån, jag har blivit barn på nytt. Betalar inte mina räkningar, får hjälp med det och har jobb på skyddad verkstad. Jag fixar inte ens de enklaste saker längre, vet inte om jag kan skylla på min psykiska sjukdom.

Som tur är har jag en förstående syster, vi har rätt ofta kontakt. Hon ska hjälpa mig att köpa lite kläder, en jacka, strumpor och kalsonger. Annars är det vanligt att tappa kontakten med sina syskon, det har jag sett flera exempel på.

Jag brukar be om hjälp på Facebook och hon erbjöd sig att handla med mig idag, men jag hade redan bestämt att träffa min vän. Hon har familj och jobb och pendlar till en annan stad, ändå finns hon där för mig. Utan henne hade min vardag varit än svårare.
Mer
6 år 10 månader sedan #935770 av Nissegossen
Var rädd om din syster, hon känner sitt kall och gör vad hon kan för dig. Det är en äkta syster, sådana växer inte på träd.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 10 månader sedan #935783 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Jag har oxå en mycket bra syster som är mig hjärtans kär. Hennes snubbe är oxå synnerligen bra. Tycka om!
Mer
6 år 10 månader sedan #935787 av Nissegossen
Det bör man göra

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 10 månader sedan #935828 av Geta
Svar från Geta i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Min syster är bra men det är ytterst lite som hon hjälper mig med.
Mer
6 år 10 månader sedan #935846 av mopa
Svar från mopa i ämnet Får hjälp av mitt syskon
har ingen kontakt med mina syskon.