Får hjälp av mitt syskon

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 2 veckor sedan #1042294 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Min syster har köpt skor åt mig, jag sa att jag ville ha så kallade foppatofflor. Hon kommer förbi med dem imorrn, alla tiders.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1043946 av Richard
Svar från Richard i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Just nu kan jag säga att jag hatar min syster!

Hon kanske läser mina inlägg här, men skitsamma!

Hon är så elak mot min mamma! Min mamma har inte gott om pengar, hon är pensionär o sjuk. Min mamma har lånat, jag tror några tusen av min syster. Jag sa att vi delar på kostnaden för maten som mamma lagade till oss i påsk. Men min syster var inte med på det, så jag har nyss haft ett långt samtal med en jätteledsen mamma! Hon sa att då ska inte jag behöva betala nått heller. Men min syster sätter en "deadline" på de pengar som mamma har lånat henne.

Nu tog min mamma ett kreditlån för att slippa höra min systers tjat om "-När får jag mina pengar?", o betalade tillbaka allt, o hon sa att hon hellre betalar ränta, än att ha skulder till min syster. När min syster kom o hämtade gratismaten hos mamma, sa hon; -Ta med 130 kr för medicinen jag har hämtat ut åt dig. Så hade hon inte ens tagit det billigaste alternativet på medicinen, så hon skulle få betala extra!

Som sagt, jag pratade nyss en halvtimme med min mamma i telefonen o hon var jätteledsen! Det var ok att hon fick skälla, men hon sa att jag inte ska ta åt mig. Jag har inte gott om pengar, så jag kan inte hjälpa min mamma ekonomiskt. O min syster hade nån gång sagt; -Ja, men Richard får ju också bidra! Men mamma hade sagt åt henne att aldrig jämföra oss två!

Fan, vad förbannad jag är på henne!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 vecka sedan #1043949 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Får hjälp av mitt syskon




Ja, jag orkar inte med när folk inte kan hjälpa varandra!

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 1 vecka sedan #1043951 av Richard
Svar från Richard i ämnet Får hjälp av mitt syskon

Jocke skrev:



Ja, jag orkar inte med när folk inte kan hjälpa varandra!


Ja, min mamma sa att det kanske är dags för hemmet snart... :cry:
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 8 månader sedan #1075633 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Syrran har köpt en jacka till mig, nedsatt pris. Hon ringde förut, jag tar den, bryr mig inte om hur den ser ut.
Mer
5 år 8 månader sedan #1075775 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Du har ju boendestödet som också kan hjälpa dig.