Varför vill vissa föräldrar sina barn illa?

Mer
6 år 10 månader sedan #936282 av Utomjordingen
:?:

Nä, fattar ingenting - men jag ska tänka på saken i alla fall... så fattar jag förr eller senare kanske... .
Mer
6 år 10 månader sedan #936581 av Admin1
mopas pappa hade missbruk och då blir missbruket det centrala. Men är föräldrarna väldigt egocentriska så kan de vara mindre lyckade föräldrar för de är upptagna av sig själv och lite likt en missbrukare.
Mer
6 år 10 månader sedan #936600 av Geta
Missbrukare är kidnappade av drogen. Den är det viktigaste.
Mer
6 år 10 månader sedan #936965 av Admin1
Stämmer fullständigt.
Mer
6 år 10 månader sedan #936970 av Amandara
Mina föräldrar var rätt upptagna av att prestera på varsitt håll....min pappa var med i landslaget i orientering i över 10 år. De har aldrig gjort oss barn illa men de tankade inte så mycket engagemangskraft i oss då de var upptagna. Vi fick växa upp rätt vind för våg och fick klara oss själva en hel del. Jag blev hönsmamma tidigt. Jag tycker att min uppväxt har varit bra, den passade mig....men någon annan kunde säkert ha farit illa.
Mer
6 år 10 månader sedan #937593 av Utomjordingen
Ja, det verkar som om min mamma alltid har mått dåligt för att jag bara finns! Säkert min pappa med... fast jag aldrig någonsin har träffat honom i mitt liv.

De ville nog helst att jag skulle dö/ta livet av mig/råka ut för en riggad trafikolycka där jag skulle dö eller ännu bättre - att jag inte föddes!

Precis som om jag är boven i dramat i allt i deras liv och de måste/vill hoppas att jag dör på något sätt av den anledning!

Typ - allt är Alex fel!