Varför vill vissa föräldrar sina barn illa?

Mer
6 år 10 månader sedan #937662 av Cosmos

Geta skrev: En stor gåta. Vissa föräldrar borde inte ha barn. De ser sin egen sårbarhet
i barnet som de inte orkar med.

Du har rätt. Fast i mitt fall VILLE de det, speciellt min pappa. Han var stolt över mig för att, som han sade, var en förlängning av honom. Jag brukade hata honom för det. Att min mamma ville ha mig som honom är ett mysterium. Kanske att hon ångrade så mycket att hon hamnade hos honom att hon överförde sin frustration över detta på mig.

Mina terapeuter brukade säga att det var ett under att jag inte satt fastspänd i ett madrasserat rum med tanke på en sådan bakgrund.
Mer
6 år 10 månader sedan #937663 av Cosmos

Utomjordingen skrev: Varför är det så förbannat viktigt om jag är mest lik min mamma eller min pappa? Jag själv har aldrig brytt mig!

Jag liknar tyvärr min pappa. Antar att det bidrog till min mammas konstiga syn på mig.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #937671 av lonely
Jag är lik min mamma och inte alls som pappan utom längden, vi är båda exakt lika långa! Min mamma är typ det enda vettiga i mitt liv! Sedan min bästa vän är oxå enda vettiga i mitt liv jag har känt henne sedan barndomen och vi två är obrytbara.....

Men jag hade en styvpappa som var helt jävla sjuk i huvudet! Men han blev mördad..... Jag var glad då! Nån som vet inte bättre förstånd och är så efterblivna att dom ger sig på oskyldiga små barn förtjänar att inte andas samma luft som oss......

Bland annat därför jag inte har själv barn för se ens eget kött och blod växa upp med en psykisk sjuk pappa som inte förstår verkligheten som den är! Är långt ifrån acceptabelt för min egen del för jag har själv inte ett bra liv och aldrig haft och kommer aldrig heller ha.....

Ja Geta vissa borde inte få ha barn eller ens andas samma luft som oss!
Mer
6 år 10 månader sedan #944900 av Sockerskorpan
Svårt att förstå, men att föräldrar skadar eller tom dödar sina barn förekommer ju. Tänker på ett fall där en mamma dränkte sina små söner, kan det varit i Bålsta? En annan händelse jag kommer ihåg fast det är längesen är en pappa som låste in sina barn i en sommarstuga på Dalarö tror jag, och sen tände på. Två dog, en klarade sig.

Vad som egentligen händer när föräldrar hatar sina barn så mycket är helt obegripligt för mig som förälder.
Mer
6 år 10 månader sedan #944901 av Geta
Det kan vara hämnd mot den andra föräldern som gör att barn mördas.
Mer
6 år 10 månader sedan #945045 av Sockerskorpan
Dalarö-morden tror jag var inne på den linjen. Överhuvudtaget äg deg svårt att förstå våld/mord mot de man borde älska mest. Se på fallet med Arboga-kvinnan. Hat från barn till förälder kan jag på något sätt ändå förstå. Föräldern kanske varit vidrig under uppväxten och då utvecklar barnen hat. Men det omvända? HUR kan en förälder hata /skada /mörda sitt egna barn?