Sämsta mamma av alla mammor!

Mer
6 år 9 månader sedan #955906 av Utomjordingen
Ja, berätta varför just Din mamma var sämst av alla mammor!

Jag ska göra/berätta det en dag men vill att någon annan ska göra det först... .
Mer
6 år 9 månader sedan #955907 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sämsta mamma av alla mammor!
Hon orkade inte med sin situation utan var hatisk.
Mer
6 år 6 månader sedan #974804 av Utomjordingen
1. Min mamma har hotat mig med det ena och det andra större delen av hela mitt liv. Tillexempel, våren 1990 när jag anklagade en i släkten för incest så ringde min mamma upp halva släkten och berättade vad jag hade sagt. Fick då halva släkten mot mig så de tog mig med våld till mentalsjukhuset våren 1990. Vi har sen dess aldrig kunnat prata om vad som hände mig våren 1990.

2. Min mamma är alltid förbannad på mig vad man än pratar om via telefon. Hon har ett bedrägligt beteende.

3. Min mamma har aldrig engagerat sig om min psykiska sjukdom sen jag insjuknade våren 1990.

4. Min mamma har sagt att hon ångra att hon födde mig.

5. Min mamma har aldrig hälsat på mig eller ringt mig och undrat om mig en endaste gång sen våren 1990 dom gångerna jag hade återinsjuknat och hamnat på psyket.

6. Min mamma skickar sällan födelse kort. Fick 0 st. födelse kort i år när jag fyllde år.

7. Min mamma har sagt att jag är psykopat. Jag har inte den diagnosen vad jag vet.

8. Min mamma såg aldrig till att jag skulle få rätt till försäkringspengar. Inte när jag råkade ut för en trafikolycka när jag var 5 år gammal och miste min mjälte. Och inte heller när jag nyinsjuknade i schizofreni och psykos.

9. Min mamma har aldrig pratat om min trafikolycka som jag hade varit med om. Inte ens en enda mening under över 40 år.

10. Både mitt X och min nuvarande kvinna säger att det är någonting fel på min mamma.

Ja, det finns säkert fler punkter men det här kan väl räcka.

Min kvinna tycker så här att jag aldrig ska ringa min mamma eller ta kontakt med henne någon mer gång i mitt liv. Hon ser att hon har inte brytt sig om mig och tycker bara att jag mår dåligt av att prata om min mamma. Nu är det runt 10 år sedan jag träffade min mamma och gör nog så som min kvinna säger att jag aldrig ska ha mer med henne att göra.

Sen vill/kommer jag och min kvinna kanske skicka julklapp och julkort och sånt till min mamma men det får bara räcka så.
Mer
6 år 6 månader sedan #974821 av krokus
Även jag har blivit kallad psykopat av min mamma, samt elak, lat och besvärlig. :cry:
Mer
6 år 6 månader sedan #974823 av Utomjordingen
Ok Krokus! Vet din mamma om psykiska sjukdomar - typ, den diagnosen som du har?
Mer
6 år 6 månader sedan #974829 av krokus
Utomjordingen,
Hon vet vad diagnosen heter, men inte vad den innebär. Hon är nog ganska trött på att lära sig nya saker om psykossjukdomar, eller andra psykiska problem för den delen.