Varför försöker vissa föräldrar göra sitt barn psykotisk?

Mer
6 år 7 månader sedan #972752 av Carmen Al Kebab
Varför försöker vissa föräldrar göra sitt barn psykotisk eller göra så sitt barn blir inlagd? Det har hänt från min mammas sida flera gånger, blev helt uppenbart senaste tiden, dessutom sa min mamma i vintras att hon inte kan hjälpa mig mer... Tänker inte skriva detaljer... Sedan försöker min pappa antingen göra mig psykotisk eller så vill han lägga in mig.

Oavsett vad så är det onda avsikter... Vad är det dem vill åstadkomma egentligen? Jag har berättat flera gånger om vad som händer inom psykiatrin men de väljer att gå på den linjen ändå. Jag har aldrig gjort något riktigt dumt under psykos dessutom tar jag medicin sedan länge tillbaka.

Vad tror ni?
Mer
6 år 7 månader sedan #972758 av Geta
Föräldrarna kan bära på psykisk sjukdom själva som de är rädda för att ska bryta ut. Hellre offrar de barnet.
Mer
6 år 7 månader sedan #972760 av Amandara
Mer
6 år 7 månader sedan #972820 av Admin1
Enligt undersökningar upptäcker man själv 70 % av psykoserna, men anhöriga upptäcker 93 %. Troligen är du inte medveten om dina psykoser själv men dina föräldrar är det.
Mer
6 år 7 månader sedan #972850 av Carmen Al Kebab
Varför ska de behöva testa mig//försöka göra mig psykotisk eller försöka göra så jag blir inlagd?
Mer
6 år 7 månader sedan #972853 av Utomjordingen
Föräldrar/släkten är inget att ha! I alla fall inte mina föräldrar och släkten. Vad har dom gjort för mig? Jo, bara ställt till det ett elände för mig och dragit ner mig i dager - såg till att jag blev tvångsinlagd/tvångsmedicinerad för ingenting våren 1990. Sen har jag min pappa som jag aldrig har träffat och inte heller hans sida av släkten - vad är det för nåt då?