Pappas fru börjar bli dement, kanske början på Alzheimers?

Mer
6 år 5 månader sedan #991262 av Richard
Lyssnar nu på radion om en tjej vars pappa fick Alzheimers.

Kom o tänka på min pappas fru. Hon är extremt glömsk, börjar bli dement... T.ex. skulle jag, min pappa o hans fru på teater som började kl 18. Jag kom till dom i Helsingborg runt 15-tiden, under 2,5 timmar frågade hon 6 ggr när teatern började. Svarar hon i telefonen o pappa är upptagen, så är det inte lönt att be henne att pappa ska ringa upp, det glömmer hon direkt. Hon glömmer var hon ställt sina saker som typ dricksglas.

Tänk om det kommer o bli som min farmor? Stackars farfar ville ha henne hemma tills det absolut inte gick mer, o han gick bort före farmor, som då hamnade på boende för svårt sjuka. Hon blev arg o slängde grejer på farfar, hon gick ut o hittade inte hem, så polisen fick alltid köra hem henne. Hon knivhotade min systers pojkvän när vi var på besök. Till slut kände hon inte igen mig, min syster eller min pappa o hon reagerade knappt när pappa berättade att farfar var död.

Jag kommer att göra allt för att min pappa inte ska gå igenom det helvete som min stackars farfar fick göra!
Mer
6 år 5 månader sedan #991273 av Geta
Hur gammal är hon?
Mer
Mer
6 år 5 månader sedan #991481 av Admin1
Kan mycket väl vara demens, men djupa depressioner kan också ge minnesstörningar. Hennes symptom påminner om min pappa som frågar om hur många gånger som helst.