Ett fenomen från förr

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
6 år 4 månader sedan #994135 av Geta
Ett underligt fenomen när jag insjuknade i psykos och intogs på mentalsjukhus var att min mamma blomstrade upp. Hon blev mån om hur hon klädde sig och blev gladare på alla sätt. Tidigare hade hon varit mer deppig. Hon var aldrig deprimerad medan hon levde. Var det så att jag fick ta på mig sjukrollen i familjen och lastade av de andra familjemedlemmarna. Inte heller drabbades hon av demens som jag tror är en form av depression.
Mer
6 år 4 månader sedan #994194 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ett fenomen från förr
Hon kanske slapp vara rädd att du skulle insjukna.
Mer
6 år 4 månader sedan #994197 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ett fenomen från förr
:tänk Någonstans har du berättat att din mamma sade till dig i barnaåren att du skulle bli psykiskt sjuk. Nu vet jag ju att hon var kyrkvärd, varför hon kanske själv upplevde det som att någon inom henne talade till henne uppifrån och det kanske var så att hon i den stunden trodde sig höra det uppifrån att hon fått höra inom sig någon som sade till henne att du skulle bli sjuk och då var rösten inne i henne, en som talade sanning, vilket gjorde att hon kanske fick det konfirmerat att hon hörde Guds röst och då var mycket glad för hon upplevde sig kanske för att vara frälst, naturligtvis att hon då kände sig glad

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum