Jag känner mig elak...

Mer
6 år 3 månader sedan #1010409 av Richard
Tidigt i morse, jag fick någon form av mani o satt uppe hela natten. Men så runt 05-tiden gick jag ner o skulle handla en baguette. Jag bor nästan granne med Baguettemacken. Men så inne på macken träffade jag en tjejkompis. Hon var hög som ett hus, o jag såg att hon hade en påse tomburkar som hon antagligen samlat ihop. Vi pratade en del men hon yrade mest samtidigt som hon letar efter det billigaste brödet.

Hon skulle handla några frukostbröd för några kronor. Jag själv köpte 2 st fyllda baguetter för 120 kronor... Nu så här i efterhand tycker jag det var dumt att inte köpa en fylld baguette åt henne, för jag hade pengar till det. När hon behöver samla burkar för att köpa det billigaste brödet... :(
Mer
6 år 3 månader sedan #1010439 av Encingnerius
Det är nog ingen jätte stor skillnad på frukostbröd och fylld baguette. Man får tänka att man lär sig saker varje dag, kanske nästa gång kommer du att tänka lite annorlunda.
Mer
6 år 3 månader sedan #1010473 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag känner mig elak...
Det har vid flera ggr varit så att jag ångrat efteråt att jag precis som du Rickard att jag ångrat att jag inte agerade i stunden, för att jag hade kunnat, precis som du givit pengar eller mat till någon som varit utan mat, men först i efterhand tänkt jag borde gett den personen mat eller pengar till någon som fullt tydligt inte haft pengar till mat eller att jag hade varit kapabel till att göra vad det nu var för problem personen hade och hade kunnat hjälpa personen.

:tänk Det borde vara ångervecka på det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1010496 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag känner mig elak...
Vad säger du om detta, efter att ha betalat i kassan satt jag och packade min packning och jag såg en mamma vid kassan och det ända mamman köpte var en burk fiskbullar som hennes dotter fick samt att hon efteråt strök handen över dotterns hår. Hade jag agerat i stunden kunde jag tagit dem med in i butiken igen med en kundkorg, hade inte pengar nog att ta med en kundvagn in, men väl en kundkorg och säga till dem, ta vad ni vill ha.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1010531 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag känner mig elak...
Det finns organisationer, som delar ut matkassar till behövande, så man slipper själv ställa upp. Anhöriga och vänner är en annan sak.
Mer
6 år 3 månader sedan #1010539 av Richard
Svar från Richard i ämnet Jag känner mig elak...
Alltså jag går ju inte o ger pengar hur som helst till mina kompisar, särskilt inte om de förmodligen går till droger. Men Baguettemacken öppnar alltid kl 05 med bl.a. nybakat bröd o fyllda baguetter, så jag kunde ju bjudit henne på mat i alla fall... Trodde inte det var så illa med henne att hon samlade burkar... Har fortfarande dåligt samvete!