Tal behöver redigeras!

Mer
6 år 1 månad sedan #1019686 av MsTibbs
Kära M och J. Mor och far.
Jag brukar säga till folk att jag tror jag är av de 10 procenten i Sverige som haft bäst barndom. Och det beror på er.


På alla timmar ni lagt ner, för att lära mig multiplikationstabellen.
På alla lugna besök på hytta, där man verkligen kan slappna av och gå i fjällen, på fötter eller på skidor.
Alla gånger ute med båten och badade med fika!
Att läsa böcker och sukta efter kunskap.
Att få ett jobb som jag arbetat sju år på, nu som ordförande.
Det beror på att jag slets upp varje morgon, för att vattna och ge hö till en ”liten lubben hest”. En liten tjock häst, som själv gick in i köket, om hon ville ha en morot. Gullan, som var hos oss i omkring tio år, lärde mig ansvarskänsla.
Alla hundar, som bara är kärlek! Och kaninerna, hönsen och katten!
Ni lagar mat och fixar i hemmet. Det har lärt mig.... att jag fortfarande har en del att öva på.


Att bo från er har lärt mig hur mycket jag uppskattar er. Ni är de mest viktiga personerna i mitt liv. Inget man kan ta för givet.
Jag vill även se er som mina bästa vänner.


Kära M och J. Mor och far. Mamma och pappa.
Jag är så tacksam för er.


Jag är inte bra på kramar men kanske kan börja nu?
Tack.
Mer
6 år 1 månad sedan #1019719 av Encingnerius
:tummenupp.
Mer
6 år 1 månad sedan #1019721 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Tal behöver redigeras!
Vad ska jag ändra, lägga till eller ta bort?
Mer
6 år 1 månad sedan #1019730 av Encingnerius
Jag tycker att det verkar bra. Du kan alltid titta på tiden, hur många minuter har du att prata och hur mycket behöver du?

Man kanske kan nämna något om hur svårt/lätt skolan var och hur mycket lättare dina föräldrar gjorde studierna?

Kanske berätta lite mer om ditt jobb??
Mer
6 år 1 månad sedan #1019737 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Tal behöver redigeras!
Ja anske det! Det ska jag fundera på i nattmussan :)
Tack! :)
Mer
6 år 1 månad sedan #1019787 av Cider
Svar från Cider i ämnet Tal behöver redigeras!
Utmärkt!

Hur ska du hålla det? T ex vet jag att vissa står med stödord eller meningar som man har skrivit på t ex 5-6 mindre lappar istället för att ha allt på ett A4. Det blir naturligt att titta ner, röra händerna när man byter lapp och man får någon sekunds andhämtning. T ex kan naturlig eller fejkad (om du orkar och inte tar skada av "förställningen") blickkontakt, mimik, kroppspråk med de som ska lyssnar göra det ännu bättre.