Är jag ensam med att ha narcissistiska föräldrar på detta forum?

Mer
5 år 4 månader sedan #1103564 av Carmen Al Kebab
Stackars dessa narcissistiska föräldrar som kommer förlora sin makt över mig i framtiden... Har ni själv några narcissistiska föräldrar som är maktgalna över er? Deras ego är så stort så dem tror att de har total makt över mig.
Mer
5 år 4 månader sedan #1103607 av Jesus/magnus
Lol! De e bra! Ös på!
Ja har bra päron.

John 8:31-32.
  • Lirya
  • Offline
  • Bronsmedlem
  • Bronsmedlem
  • Bortom ångesten finns ögonblick av sinnesfrid
Mer
5 år 4 månader sedan #1103620 av Lirya
Du är nog inte ensam om att ha narcissistiska föräldrar. Jag vet inte om mina föräldrar är narcissistiska, men de är väldigt auktoritära i alla fall. Som tur är har jag inte bott hemma hos dem på flera år nu (jag är 40 år och jag flyttade hemifrån när jag var mellan 23 och 24) men på den tiden när jag bodde hemma var det strängt. Jag vill dock inte lämna ut mig själv så mycket att jag berättar mer än så, på ett forum där alla kan läsa.

Det är bra att Barnkonventionen ska bli svensk lag i januari 2020. Det behövs verkligen. För ett tag sen läste jag en väldigt bra bok, "Växa - inte lyda" av Lars H. Gustafsson. Den boken rekommenderar jag, om någon skulle vara intresserad. Jag tror det är viktigt att de som växer upp får utrymme att utveckla sin egen självständighet och självkänsla, men det är inte alla föräldrar som är bekväma med det. Särskilt förr i tiden var det ett problem, men nu också till viss del. Mina egna föräldrar, till exempel ... Men nu har jag berättat alldeles tillräckligt.
Mer
5 år 4 månader sedan #1103805 av mrsearlgray
Har växt upp med en pappa och styvmamma som antagligen har någon typ av personlighetsstörning, antagligen narcissism gällande pappa. Han är otroligt kontrollerande och lever lite i en egen drömvärld där han är den bästa och smartaste personen i världen. vi har inte haft någon kontakt på snart 5 år pågrund av hans beteende mot mig, mina syskon och min mamma.
Mer
5 år 4 månader sedan #1103875 av Nissegossen
Lirya välkommen tillbaka

Du också mrsearlgray är välkommen tillbaka

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 4 månader sedan #1103936 av Admin1
Viktigt att minnas att 80 % av föräldrarna bär själva på schizofrenigenerna och kan därför vara annorlunda. Jag skulle själv inte gissa att narcissism är vanligast utan autistiska drag med fokus på dem själva och deras egna behov.