Har ni vänner ni umgås med eller är ni mest ensamma?

Mer
5 år 3 månader sedan #1113559 av Kattis35
Jag har tyvärr tappat intresset för vänner.Jag har Varit dålig på att höra av mig o i omed att det varit upp o ner i sjukdomen ....har min närmaste vän inte förstått riktigt att det är sjukdom. Så att hon har tagit det som svek tror jag. Mår egentligen inte alltför dåligt av att vara ensam men skulle inte tacka nej till en vänskap heller... saknar att ha någon att följa på ev. Tillställningar och ha roligt med. Inte roligt att gå själv...Berätta gärna era erfarenheter! Kram på er!
Mer
5 år 3 månader sedan #1113560 av mopa
Jag har inga nära vänner. Känner dom som går på kontaktgruppen,i övrit inga vänner. Men saknar det inte.
Mer
5 år 3 månader sedan #1113561 av Geta
Jag har haft flera vänner som jag har träffat inom psykiatrin, men de flesta har dött i förtid.
Mer
5 år 3 månader sedan #1113577 av Inwatto
Jag är så ensam att jag får en kontaktperson av socialpsykiatrin som jag kan gå på stan med och fika med. Det är roligt. Har inte haft vänner. Är datapotatis som sitter mycket vid datorn när jag inte ligger och vilar. Svårt att bli vän med mig, för jag har just inga intressen. Gemensamma intressen - det behöver man väl ha för vänskap?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1113586 av krokus
För närvarande har jag vänner, men umgås inte med dem jätteofta. Orken finns inte riktigt.

När jag var ca 20-25 hade jag knappt några vänner, vilket var jobbigt. De som jag hade i tonåren växte jag ifrån.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by krokus.
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1113587 av RainDrops
Vänner har jag aldrig varit problem med. Däremot har jag svårt att skaffa partner för dom får oftast känslor för mig och då det tar extremt lång tid innan jag känner det minsta blir det problem jag flyr! Jag vill ha en mogen man som kan vänta på mig och ha förståelse.... men såna män vill inte ha med mig att göra med för dom tycker jag är konstig eller sjuk i huvudet!

Hade en pojkvän i våras och somras vi var tillsammans i ett halv år sen flydde jag. Han ville förlova sig, flytta ihop och gifta sig redan efter ett halv år! Varför jag stod ut med honom i ett halv år var för han var spännande och intressant och mystisk! Sen hade han världens finaste ögon ansikte och leende!

När han gav sitt leende och våra ögon mötes kände jag nåt inom mig!
Last edit: 5 år 3 månader sedan by RainDrops.