Är jag ful?

Mer
5 år 3 veckor sedan #1133469 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Är jag ful?
Har din bror och kusin kontaktat dig och bett om pengar?
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 veckor sedan #1133502 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Är jag ful?
Jag tycker inte det är fult av dig, däremot väldigt godhjärtat, när det gäller din bror som vidarebefordrar pengarna till din pappa där hade jag vid nåt tillfälle tagit direkt kontakt med din pappa för att höra att så sker att pengarna når fram till honom. Familj är trots allt familj. Och din kusin som är ensamstående med barn är nog väldigt glad för att ha dig som kusin. Har man pengar så att man samtidigt unnar sig själv såväl som familj och släkt,så är det inget fel i det, jag hoppas att de gengäld visar dig samma omtanke som du gör, inte med pengar kanske utan att de ringer, skriver, skickar vykort, att du får tillbaka vad du ger men i annan form.
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1133520 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Är jag ful?

Nissegossen skrev: En välgärning till din kusin i England där kan dina pengar hjälpa henne stort. Din bror i Tyskland kan ta vara på sig själv.

I det kan ju din pappa behöva pengar om han är gammal och har ålderspension men Tyskland sägs vara bra för sina pensionärer.

Du är inte ful, du gör välgärningar för din släkt.

ja man kan se det som att jag gjort välgärning, min kusin var väldigt glad för pengarna. På tal om min pappa så är han fattigpensionär!

ingrid64marie skrev: Jag tycker inte det är fult av dig, däremot väldigt godhjärtat, när det gäller din bror som vidarebefordrar pengarna till din pappa där hade jag vid nåt tillfälle tagit direkt kontakt med din pappa för att höra att så sker att pengarna når fram till honom. Familj är trots allt familj. Och din kusin som är ensamstående med barn är nog väldigt glad för att ha dig som kusin. Har man pengar så att man samtidigt unnar sig själv såväl som familj och släkt,så är det inget fel i det, jag hoppas att de gengäld visar dig samma omtanke som du gör, inte med pengar kanske utan att de ringer, skriver, skickar vykort, att du får tillbaka vad du ger men i annan form.

jo min kusin blev väldigt glad för pengarna, och jag tycker att hon har visat tillräcklig tacksamhet tillbaka, så det är bra. Men jag ska inte skicka pengar i fortsättningen. Jag har en sista gång jag ska skicka till min bror eftersom jag lovade det - sen får det vara nog.

Admin1 skrev: Har din bror och kusin kontaktat dig och bett om pengar?

Nej så gick det inte till. Jag kommer inte ihåg hur det var, men första gången jag skickade pengar till min bror var år 2015. Men det första dom gjort har inte varit att fråga efter pengar!
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1133529 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Är jag ful?
hkboj: Varför skulle det vara fult av dig att skicka pengar till släktingar? Tvärtom tycker jag du är alltför godhjärtad, för att inte säga naiv, när du skickar så pass mycket till släktingar som har valt att lämna Sverige. De måste ju veta att du bara har sjukpension. Jag gissar att du nu själv inser att du har blivit utnyttjad.
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1133540 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Är jag ful?
De har lämnat Rumänien. Men vi är inga romer...

Targu Neamt är hemstaden. Det ligger i nordliga delen av landet.

Min kusin som bor i England säger att hon är trött på England - hon vill vidare till USA. Men hon är hemma med barn, hon blev väldigt glad för pengarna och jag tyckte hon visade god tacksamhet.
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1133593 av Geta
Svar från Geta i ämnet Är jag ful?
Nu förstår jag mera. Din ursprungliga familj från Rumänien kommer från en annan kultur. Där ska klanen ställa upp, när det inte finns en stark stat som i Sverige. Därför förväntar sig dina släktingar att du ska hjälpa dom ekonomiskt.