Har ni vänner?

Mer
5 år 4 dagar sedan #1138615 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Har ni vänner?

Vår skrev: Jag har mkt få vänner. Är tråkigt att inte mobilen ger meddelanden och att man inte fikar med ngn... Har mest bostödet som jag träffar. Känns konstigt ibland.

Be att få en kontaktperson via kommunen. Ring och prata med kommunens biståndshandläggare. Nissegossen har en kontaktperson.
Mer
5 år 4 dagar sedan #1138629 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har ni vänner?
Tror att det var Dogge Doggelito som blev intervjuad i radion. Då togs det upp att det var anmärkningsvärt att väldigt många av hans vänner från förorten är döda. Det är likadant för oss som har haft vänner från psykiatrin. Men det talas det inte om.
Mer
5 år 4 dagar sedan #1138630 av Richard
Svar från Richard i ämnet Har ni vänner?
Jag umgås en del med folk på Spiran (min dagliga verksamhet) på fritiden. Sen har jag en kompiskrets som började med mina gamla skolkompisar o genom dom har jag träffat många nya vänner. Men de flesta gamla barndomsvänner har familj o sånt nu. Sen känner jag många i vad jag kallar "pundargänget". Jag missbrukar inte själv längre längre, men de är schyssta vänner. O jag har som regel, inget knark i mitt hem!
Mer
5 år 4 dagar sedan #1138668 av wasp
Svar från wasp i ämnet Har ni vänner?
Jag har tre goda vänner. Räcker gott och väl + 2 kontaktpersoner i öppenvården (psykiatri)
Mer
3 år 5 månader sedan #1287609 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Har ni vänner?
Jag har inga barndomsvänner kvar. Vet att jag vid min första inläggning fick besöka av en sådan, men vi har tappat kontakten. Hade honom som vän på Facebook, men han tog bort mig. Umgås vissa lördagar med två fd arbetskamrater. Har en vän jag känt i kanske 17 år, den vänskapen är jag glad för. Sedan två personer jag träffat inom psykiatrin. Den ena ringde mig igår, den andra alldeles nyss. Jag tycker jag har vänner så det räcker. Ja, jag har börjat haft telefonkontakt med en kille som bor på ett boende. Honom har jag varit hemma hos en gång. Vi ska ses och dricka öl. Han fick 400 kronor av sina föräldrar som han ska spendera när vi träffas nästa gång (snart).
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1287614 av Lejonhjärta
Svar från Lejonhjärta i ämnet Har ni vänner?
Nej.

Jag är ju bara en CGI-karaktär och har som bekant inga vänner. :mrgreen:
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Lejonhjärta.