Jag ville inte säga adjö.

Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1167384 av Lelle
Jag älskade henne. Jag brydde mig. Min hjälpperson åkte flera gånger till sjukhuset och filmade min mamma där hon satt på en bänk mot väggen av byggnaden, en mur.

Jag hoppades på en tid för oss igen. Vi besökte sjukhuset och oväntat så var du bara där igen i rummet, jag blev lite överrumplad. Vi bjöd på gosaker som choklad och saft. På nolltid var hela choklad asken uppäten och saften slut. Jag såg att du var handikappad och det gjorde så ont att se dig så.

Jag ville helst av allt bara stanna kvar där med dig, inte åka därifrån! Hur kunde det vara möjligt, det gick inte att stanna egentligen, det går ju inte, jag har hela mitt liv i Sverige. Men om jag följde mitt hjärtats djupaste önskan så hade jag mot alla medel ändå stannat kvar för att vara resten av tiden där med dig. Lämna allt.

Jag ville inte säga Hej då. Jag tittade mot byggnadens vägg mot muren där mamma blivit filmad med sorg. Jag var ledsen för allt och efter vi blivit fotograferade på uteplatsen så drog sig mamma in mot byggnaden - jag gick efter och jag blev tvungen att säga Adjö....
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 9 månader sedan #1167386 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag ville inte säga adjö.
Talar ni rumänska med varandra?
Mer
4 år 9 månader sedan #1167388 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Jag ville inte säga adjö.
Vi hade en tolk med oss när vi var till sjukhuset. Men att se på den där muren där mamma blivit filmad av min hjälpperson, tvungen att lämna henne och säga adjö var inte särskilt roligt för mig - vill jag minnas.
Mer
4 år 9 månader sedan #1167390 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag ville inte säga adjö.
Är hon medveten om att du är hennes son?
Mer
4 år 9 månader sedan #1167445 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Jag ville inte säga adjö.
Ja det är hon. När vi senast besökte henne tog hon mig i handen.
Mer
4 år 9 månader sedan #1167479 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag ville inte säga adjö.
De kanske snart stänger mentalsjukhusen i Rumänien och inför gruppboenden som i Sverige. Skriv till EU-politiker att Rumänien måste stänga mentalsjukhusen.