Att hedra minnet av bortgånga anhöriga

Mer
4 år 5 månader sedan #1199338 av Richard
Jag ska nog ta en promenad nu, bort till djurkyrkogården. Inte för att jag ser fram emot det, men där ska mina katter få sin sista vila den dagen de går bort.
Mer
4 år 5 månader sedan #1199339 av Nissegossen
min hund ligger på en skogskyrkogård ute på Hisingen i närheten av en vanlig kyrkogård men avskilt och i skogen som sagt. har dock inte förnyat någon mer gång, så graven kan vara tagen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1199340 av Fantasio
Jag får dåligt samvete när jag läser denna tråd. I Norrköping där jag bor har jag bara min farmor begravd. Kallas det minneslund?
Mer
4 år 5 månader sedan #1199363 av Geta
Min katt är begravd i min systers trädgård under ett plommonträd.
Mer
4 år 5 månader sedan #1199364 av Klanggedin
jag hedrade minnet av min bortgångne morfar genom att gå på kyrkogården och fantisera om hur alla gamla döda från 1910-talet och framåt levt... En del levde kort tid, en del levde lång tid men alla hade gått igenom första och andra världskriget.. Min morfar föddes på 40-talet så jag förmodar att han sörjt sina föräldrar som levde innan!
Mer
4 år 5 månader sedan #1199371 av 1Dave
Har flyttat ifrån alla släktingars gravar men tände ett gravljus i minneslunden på kyrkogården i närheten för dem.

/Dave