Barndomskompis hängde sig

Mer
4 år 3 veckor sedan #1238616 av Richard
Fick reda på att en barndomsvän o klasskamrat till min syster har hängt sig. :cry:
Har han som vän på Facebook, men har inte sett något där, det var min syster som berättade.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1238617 av Geta
Svar från Geta i ämnet Barndomskompis hängde sig
Vad förskräckligt!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 3 veckor sedan #1238619 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Barndomskompis hängde sig
Ngt i den här världen är en illusion, kan man få in den känslan av suicidalitet mot ngn lämpad person då tror jag vi kan stoppa den här pågående självmordsfrekvensen! Kanske ngn kraft kan utrota detta? Har vissa dödskänslor just nu, men inget planerat! Men det krävs en person som är stark nog att stoppa detta, för detta är jävligt jobbigt för mig också!

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 3 veckor sedan #1238620 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Barndomskompis hängde sig
Det var tråkigt att höra.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1238631 av Nissegossen
Prata gäller om personen inte redan beslutat sig då kan det inträffa att personen är glad och inte alls visar något mående av att må dåligt, men genom kommunikation kan man få fram sanningen och då hjälpa den som tänkt ta bort sig. Inte helt lätt om man misslyckas. Inte roligt att vara den som sist pratat med den som tagit bort sig. Man ställer alltid frågan varför?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 3 veckor sedan #1238636 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Barndomskompis hängde sig
"FÖRORD Som ett allvarligt folkhälsoproblem kräver självmord vår uppmärksamhet, men att förebygga och få kontroll over självmord är inte en lätt uppgift. Forskningen visar att förebyggandet av självmord måste omfatta en hel serie av aktiviteter från att säkerställa goda uppväxtvillkor för barn och unga till en effektiv behandling av psykiska störningar och krishantering och vidare till bättre kontroll av riskfaktorer i närmiljön. Spridning av relevant information och medvetandegörande av självmordsproblematiken är viktiga element för att nå framgång i de självmordsförebyggande programmen. " Hämtat från minds protokoll kring detta ämne.

Vars är världen på väg?