Jourhavande terapeut

Mer
3 år 3 månader sedan #1302509 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jourhavande terapeut

Cosmos skrev: Låter som ett klassiskt utnyttjande Nissegossen. Varför i hela friden gav du honom en dator? Sådant är gränslöst och leder bara till ännu mer utnyttjande.


Vadå? alla skall få sin chans han gav mig den modstulen den tillbaka. Jag vet vad jag gör. Jag är beredd att göra det igen, men till en annan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1302511 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jourhavande terapeut

Geta skrev: Bra att du är jourhavande terapeut, Fantasio!

Ja, jag försöker att vara en god lyssnare. Men inte om någon är en drummel, då säger jag stopp. Jag tycker synd om kompisen, inte bara för att han fått covid-19, utan för hans livssituation. Vårdare närvarande dygnet runt i landstingskläder. De ger honom medicin. Nu försmäktar han i minst två veckor på sitt rum.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1302512 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jourhavande terapeut
Alla kan ringa skriva till kyrkans jourtjänst om ni bor i Göteborg kan ni boka ett besök. Har en objuden gäst på min dator, ja, densamme dumme jäveln sök kyrka

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1304895 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jourhavande terapeut
Kompisen har nu pratat av sig, det blev två långa samtal. Jag störs inte av det, kan vara lugnande att ha någon att prata med, både för honom och mig. Han har det inte alltför roligt instängd på sitt rum. Han pratar minnen från tiden innan han hade kontakt med psykiatrin.
Mer
3 år 3 månader sedan #1304896 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jourhavande terapeut
Fantasio,

Är du bra på att lyssna?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1304898 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jourhavande terapeut
Jag tycker jag är det. Han har öppnat sig för mig och sagt saker han inte vill att jag berättar för någon annan om. Vi har lärt känna varandra lite mer på djupet nu i höst/vinter.