Syskon

Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1297218 av Rhododendron
Syskon skapades av Rhododendron
Jag slår vad om att det redan finns en tråd om syskon, men jag startar en ny.

Har du syskon? Hur många?

Jag har två syskon som jag älskar.

Som liten förstod jag inte människor utan syskon. Jag undrar fortfarande ibland hur det känns.

De ensambarn jag kände verkade vuxna.

Att ha syskon är norm och därför har jag periodvis varit osäker på om jag ska älska mina syskon. Men samtidigt: det är ju inte synd om folk utan syskon. Det har säkert sina fördelar.
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Rhododendron.
Mer
3 år 5 månader sedan #1297223 av Geta
Svar från Geta i ämnet Syskon
Jag har en fyra år yngre syster som lever ett helt vanligt Svensson-liv. Nu under Coronan har vi träffats varje vecka. Vi har mycket att prata om. Tidigare har hon knappt haft tid för att träffa mig.
Mer
3 år 5 månader sedan #1297225 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Syskon
Jag har två halvsyskon, jag växte upp med en av dem t o m jag var 8 år då han flyttade hemifrån. Så man kan ju säga att jag till hälften är ensambarn. Hatar verkligen det ordet. Så länge min bror bodde hemma hade jag det bra. Han var fin och snäll mot mig och det förekom aldrig någon rivalitet mellan oss. Han är ju 8 år äldre så jag fick lära mig mycket som inte mina jämnåriga kände till eller kunde. Han lärde mig att spela schack när jag var sex och några enkla låtar på gitarr. Så han var den som presenterade mig för musiken!
Mer
3 år 5 månader sedan #1297246 av memphis
Svar från memphis i ämnet Syskon
Jag har 3 helsyskon. Två bröder och en syster. Jag är näst äldst.
Mer
3 år 5 månader sedan #1297258 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Syskon
Jag har en ett år äldre syster och en sex år yngre syster i Himlen.
Mer
3 år 5 månader sedan #1297371 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Syskon
Jag har tre bröder.