Anordna nyårsfesten?

Mer
3 år 4 månader sedan #1299780 av Richard
Min kompis Daniel anordnar alltid nyårsfesten, samt valborg, midsommar, födelsedag o alla fester. Han bjuder på god mat, m.m. Jag känner att jag vill bjuda tillbaka, men jag har det så stökigt hemma o kan inte laga mat. Daniel har varit med i bl.a. både Städmästarna o matlagningsprogram på TV, så jag har ju inte så mycket att komma med... Men jag har plats för 7 personer hemma hos mig, o man får ju ändå inte vara över 8 nu ändå.

Vi har nog varit upp åt 10 samtidigt i Daniels etta, o jag har t.o.m en tvåa. Jag behöver inte ha kliniskt rent, men röja upp en del i.a.f. Fast det är bara i nått fall vi har varit hos nån av de andra ändå, annars är det alltid Daniel som bjuder.

Vad har ni för tips man kan göra? Sen bestämma vilka man ska bjuda in? Vi är runt 15 i min del av den bekantskapskretsen men vi är aldrig alla samtidigt.

Nu tror jag att det kommer att bli hos Daniel ändå, men om jag skulle anordna festen...? Det skulle vara kul att kunna bjuda på fest. Samtidigt måste man vara realistisk, o inte som Preben... Preben sa att när han skulle fylla 30 år så skulle han ha en enorm fest med riktig orkester o sånt... Men det blev han o en polare som satt o drack folköl framför TV'n.

Är det nån här som brukar ha fester? Eller ska jag bara satsa på att ge Daniel en flaska whisky eller så o bjuda in sig hos honom...
Mer
3 år 4 månader sedan #1299781 av memphis
Svar från memphis i ämnet Anordna nyårsfesten?
Du kan använda dig av catering, Richard. Så slipper du laga maten själv.
Mer
3 år 4 månader sedan #1299784 av Geta
Svar från Geta i ämnet Anordna nyårsfesten?
I dessa Coronatider ska man nog inte ha fester med en massa folk.
Mer
3 år 4 månader sedan #1299788 av krokus
Svar från krokus i ämnet Anordna nyårsfesten?
Löfven sa senast för några dagar sedan att fester m.m. bör ställas in. Undrar hur många som kommer följa det på julafton och nyårsafton? :tänk
Mer
3 år 4 månader sedan #1299809 av memphis
Svar från memphis i ämnet Anordna nyårsfesten?
I Tyskland är det förbjudet att ha fest. Grannarna kan ringa polisen.
Mer
3 år 4 månader sedan #1299841 av wasp
Svar från wasp i ämnet Anordna nyårsfesten?
Corona ställer till det. Festa inte med ett tiotal, eller tjugotal deltagare. Tänk på vad FHM och regeringen sagt!