Bortskämd slyngel?

Mer
3 år 1 månad sedan #1322232 av Pg
Svar från Pg i ämnet Bortskämd slyngel?

Maxjohan1983 skrev: Ja, Pg. Vi är redan "retired" som det heter på engelska.




 

Ja jag har hört om FIRE movement, den skulle jag nog försöka gå med i om jag hade ett jobb.
Jag var inte bortskämd när jag var barn, vi var ganska fattiga. 
Men jag fick en radiostyrd bil en gång när jag fyllde 10  eller 12, den var ball. 
Fast vi bodde på landet så man kunde vara ute och ha en boll att sparka, det var tillräckligt kul. 
 
Mer
3 år 1 månad sedan #1322285 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Bortskämd slyngel?
Jag hade nog som alla andra varken mer eller mindre. Mina föräldrar hade problem att sköta sin ekonomi och det var en del gnäll om pengar. På det sättet fanns viss upplevd fattigdom.
Mer
3 år 1 månad sedan #1322293 av memphis
Svar från memphis i ämnet Bortskämd slyngel?
Jag var inte överdrivet bortskämd som barn, trots att mina föräldrar hade pengar. Men jag fick alltid många julklappar och vi åkte på semestrar, så jag kan inte klaga på det. Det som saknades ibland var tiden de inte hade. Jag fick t ex inte börja med aktiviteter om jag inte kunde ta mig dit för egen maskin, så någon ridskola osv blev det inte av med. Min bror var mer företagsam än mig. Han tjänade tidigt pengar på saker och ting och köpte sig cyklar och en moped bland annat. Jag köpte godis och barbiedockor om jag hade pengar. Jag fick några kronor i veckopeng och fick bara äta godis och dricka en läsk på lördagar.
Mer
3 år 1 månad sedan #1322312 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Bortskämd slyngel?
Det bästa mina föräldrar gjorde för mig som barn var att de bosatte sig i bra barnrika områden. Fanns alltid minst en oftast flera att leka med. Vi hade fotbollsplan, is på vintern, skog och cykeltaxi. Röda vita rosen och kurragömma med massa kids. Hur kul och bra som helst. Vi är fritt uppväxta. Vi har gått vind för våg med vår fria tid. Det har passat mig bra. Som en hand I en handske faktiskt. Även om jag har mycket att göra med mina föräldrar nuförtiden så är jag en helt egen individ. Fri uppfostran....fri växtkraft och en stark planta.
Mer
3 år 1 månad sedan #1322322 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Bortskämd slyngel?
Växte upp en tid med syskon och ensamstående mor. Vi pratade aldrig om pengar, där fanns till mat på bordet. Men insåg att jag inte fick lika många prylar som mina vänner - utan jag fick lära mig att spara ihop till det jag ville ha. En värdefull livsläxa. Lever idag sparsamt och får alltid pengar över om jag har inkomst.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1322325 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Bortskämd slyngel?
Mina föräldrar tror jag tjänade rätt bra, men tror inte de var så ekonomiska. Jag minns att man prompt skulle ha Adidasskor, de var inte billiga. Det fick mina stackars föräldrar betala för.