Måste försöka börja tänka mer på andra...

Mer
3 år 1 månad sedan #1326929 av Richard
Jag är väldigt egoistisk av mig. Visst bryr jag mig om andra, men min syster säger att jag bara tänker på mig själv när det gäller vissa grejer. När jag var lite snuvig skulle jag gå o handla, men då sa hon;
-Du FÅR inte gå ut om du är sjuk! Fattar du inte det!?

Jag tänkte inte på andra, om det nu var coronaviruset... Typ sådana saker.

O jag har nämnt här att jag ser mig som LaVey-satanist, då sätter man sig själv i första hand. Men då får man inga riktiga vänner på längre sikt. Jag säger, att jag kräver inte att nån ska hjälpa mig, o därmed inte behöva hjälpa andra. Men jag får ju själv hjälp i form av t.ex boendestöd o med sjukersättning. Jag brukar hjälpa andra så gott jag kan i.a.f. Jag tycker också om att hjälpa folk i form av att dela erfarenheter, o många säger till mig IRL att jag är bra på att lyssna på folk, så jag tror jag bidrar med lite på det sättat.

Jag menar inte att jag ska bli en kristen socialdemokrat, men jag ska försöka börja tänka lite mer på andra. Om jag t.ex säger "Lycka till!" eller "Ha det bra!" så menar jag ju verkligen det!

Har ni några tips på små grejer man kan göra i vardagen för att bidra med grejer?
Mer
3 år 1 månad sedan #1326934 av Geta
Många uppskattar att bli lyssnade till eller att ha någon att bolla sina tankar med.
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1326936 av Koltrast73
Svar från Koltrast73 i ämnet Måste försöka börja tänka mer på andra...
Jag tycker att du är ok och på väg åt rätt håll Richard.
Ofta upplever jag satanister / vissa ateister som mjukare och känsligare än religiösa.
Jag sörjer att många känsliga själar behöver så mycket kemiska hjälpmedel för att orka - men vi finns nog för att inspirera nya generationer att det är aldrig "för sent." (Lämnas fritt för tolkning)
Viska är fint på det sättet för en fågel med orange näbb..
Mer
3 år 1 månad sedan #1326951 av Nissegossen
Näbben är nog hård den...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1326973 av IM
i så fall skulle jag aldrig kunna gå ut, har varit förkyld i näsan sen dec 2017 dagen efter första injektion och sen från på morgonen dan därpå har jag varit förkyld i näsan, av vissa som på Quetiapin blir du täppt i näsan.
Mer
3 år 1 månad sedan #1326975 av Cosmos
Hmm, självrannsakan. Du Richard verkar inte vara någon satanist. Undrar om du valt rätt religion eller om du bara är anti religion i största allmänhet.