- Du är här:
-
Hem
-
Forum
-
Viska
-
Matrecept
- Bortglömda matvaror
Måste försöka börja tänka mer på andra...
- Richard
-
Författare till inlägg
- Seniorhedersmedlem
-
- Viska's Stormufti
Tack för tipsen!krokus skrev: Richard,
Var intresserad av andra när de berättar något. Visa att du är intresserad. Titta på personen. Le när det passar, ge en kram när det passar. Det brukar gå hem.
Vissa Aspergare har svårt att vara intresserade av annat än sig själva, eller sina specialintressen.
Ska tänka på det. Det där med kramar är nått jag aldrig förstått riktigt... Visst kramar jag tillbaka, men ibland känns det inte bra med fysisk beröring.
Be Logga in ansluta till konversationen.
- Geta
-
- Jubelhedersmedlem
-
- Amandara
-
- Seniorhedersmedlem
-
Och Richard, jag tycker inte heller om kramar. Alldeles särskilt inte med bekanta eller de som inte tillhör allra innersta kretsen. Huh liksom.
- IM
-
- Besökare
-
Mig stör det inte, tycker det är bra.
- Richard
-
Författare till inlägg
- Seniorhedersmedlem
-
- Viska's Stormufti
Ja, just nu är jag helnördad i kemi, men ska försöka hålla mig till kemiforumet på Flashback, men där är ganska dött... Har kollat lite på utländska sajter. Jag är medlem på www.sciencemadness.org/whisper/ o läser en del på www.chemicalforums.com/. Pluggakuten är bra också!Geta skrev: Till exempel tror jag inte att så många här på Viska har kemi som specialintresse. Tycker att det blir för mycket skriverier om det. Ni får säga emot mig om jag har fel.
- IM
-
- Besökare
-
- krokus
-
- Seniorhedersmedlem
-
Ok, om inte kramar känns bra för dig, ge inte kramar. Men en klapp på axeln kanske? Om en av dina väninnor berättar något som får henne att börja gråta. Vad gör du då? Som tröst alltså. Du kan baka en kladdkaka!

- Nissegossen
-
- Jubelhedersmedlem
-
- Gubben
Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum