Kompis/kollega ljuger!?

Mer
3 år 1 månad sedan #1329041 av Richard
En kompis o kollega har tidigare sagt att han hackat FBI o Kronofogden, med program som han programmerat själv.

Men nu undrar han om jag kan komma o hjälpa honom med att komma igång med Windows för han ska köpa en dator...

Han har även sagt att han vunnit 5 miljoner på trisslott o köpte en supermodern bil, men det var ingen som såg den. Alla har bara sett honom cykla. O jag skulle hjälpa honom med en grej o lägga på ett USB-minne, o han undrade om det räckte med USB 2.0? Om man vunnit så mycket pengar kan man lika gärna köpa ett USB 3.0.

Sen sa han att han blev utvald att testa en 85" TV som man kunde rulla ihop, men den sålde han senare påstod han. Nu säger han att han har en 60" 4K-TV, men det är tveksamt. Jag tror han ljuger bara för att imponera på tjejerna...

Sånt tycker jag är dålig stil!
Mer
3 år 1 månad sedan #1329060 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kompis/kollega ljuger!?
Mytoman, det är sjukligt han kan antagligen inte rå för det, man kan inte lita på en sådan människa
sv.wikipedia.org/wiki/Mytomani

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan #1329061 av koi
Svar från koi i ämnet Kompis/kollega ljuger!?
Oftast börjar man ljuga snärjer man in sig i en väv av lögner. Svårt att ta sig ur.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329080 av krokus
Svar från krokus i ämnet Kompis/kollega ljuger!?
Richard,

Rätta mig om jag har fel: har du själv svårt för att ljuga? Jag får en känsla av att du har det, precis som jag. Raka puckar och ärlighet for the win.

Om det är så, känns det extra jobbigt/konstigt när andra ljuger, iaf för mig. Jag ser ingen vits med att ljuga. 

Nyvaken här, och har lite svårt att formulera mig. Hoppas att du förstår vad jag menar. 
Mer
3 år 1 månad sedan #1329087 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Kompis/kollega ljuger!?
Människor som är dåliga lögnare brukar va dåliga på att avslöja andras lögner..
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1329141 av Richard
Svar från Richard i ämnet Kompis/kollega ljuger!?

krokus skrev: Richard,

Rätta mig om jag har fel: har du själv svårt för att ljuga? Jag får en känsla av att du har det, precis som jag. Raka puckar och ärlighet for the win.

Om det är så, känns det extra jobbigt/konstigt när andra ljuger, iaf för mig. Jag ser ingen vits med att ljuga. 

Nyvaken här, och har lite svårt att formulera mig. Hoppas att du förstår vad jag menar. 

Ja, jag försöker alltid vara så ärligt jag kan, kanske nån oskyldig vit lögn nån gång, som går att rätta till.

Så jo, det innebär att jag litar på folk också, så det är dålig stil när folk ljuger så som han gör, men jag har lärt mig på senare tid att vara lite skeptisk till sånt som låter för bra. Jag ser heller ingen vits med att ljuga om sådana saker, man snärjer bara in sig själv, som Koi sa...
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Richard. Orsak: Fixade citat