Hur ser ditt nätverk ut?

Mer
3 år 1 månad sedan #1329726 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hur ser ditt nätverk ut?
Jag är i ett nätverk av ömsesidigt givande och tagande. När jsg fick sepsis tex, mamma tog hand om Loppan och hämtade min dosett, tandborste och sånt till sjukhuset. Jag fick besök på sjukhuset. När jag insjuknade så fort var det tur att jag hade vårdcentralen så nära att jag kunde ta mig dit för egen maskin om än vingligt. Från vårdcentralen blev det ambulans. Man inser en sån gång att man behöver nätverk och social service. Jag har inte bil men kan storhandla med farsans bil. Jag bidrar till mitt sociala nätverk med diverse saker som goda relationer med syskonbarnen och fix kring det. Och annat. Ensam är inte stark. Vi är flockdjur och behöver nätverk ikring oss. Alla har vi styrkor och svagheter och kan komplettera varandra. Vi arbetar i lag.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329741 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hur ser ditt nätverk ut?
Jag försöker klara mig själv så gott det går, men har god man (min pappa) o boendestöd.

Har bra kontakt med min mamma o syster också. Kompisar är mest från Spiran eller som jag känner sen jag var liten, vi brukar festa ihop också.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329935 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur ser ditt nätverk ut?
Hur många umgås du med från Spiran? Har många på Spiran missbruk?
Mer
3 år 1 månad sedan #1329941 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hur ser ditt nätverk ut?
Det är väl 3-4 stycken jag umgås med nu. Där är en del som går på metadon o liknande.
Mer
3 år 1 månad sedan #1330166 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur ser ditt nätverk ut?
Är metadongänget påverkade ibland? Får de metadonen i lösning att dricka?
Mer
3 år 1 månad sedan #1330197 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hur ser ditt nätverk ut?
Nä, man får inte vara påverkad på Spiran. Visst får man ta sitt metadon, men det blir man inte hög av. De får de att dricka.

Men jag har mött en del på stan höga som hus på allt möjligt...